Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Då priserna bara stiger och stiger och det inte alltid kommer vara så lätt att låna pengar så kommer det tyvärr bli en slags bostadsadel. En grupp människor som ärver/lånar av familjen till boende och har man otur att födas till världen av föräldrar som bor i hyresrätt så är risken stor att man aldrig kan köpa bostad annat än på landet.

Om jag kan lätta upp stämningen så vill jag påminna om 90-talskrisen i Sverige. Den är nyss bakom hörnet. Titta på vad som hände i USA 2007 eller ta dig framförallt en titt på dagens misär i Spanien eller i Grekland.
Ditt sätt att tala om utgår från situationen endast h-ä-r och j-u-s-t n-u och det lovar jag dig, förändringar kommer även till Sverige, för även här växer inga träd till himlen. När alla dock verkar ha fått för sig det och förfäktar varningarna som trams så är det en bubbelvarning lika verklig som den sorgsna tonen i ditt inlägg.
Risken finns att de som hållit ut längst, sett värdet på sina besparingar tappat mer och mer av värde och slutligen ger upp och hoppar på karusellen de också, då riskerar de att bli dubbelt blåsta, för då smäller det.