• 2
  • 3
2013-04-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupper
Jag behövde inte ta något lån, jag betalade hela min bostadsrätt KONTANT.

Dock kostade den bara 25.000 ^_^

Bo i norrland så behöver man inga lån!
I gengäld blir man utsatt för desto värre rån. (Med kommunist... förlåt, kommunalskatt på 33% eller mer.)
Citera
2013-04-29, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Då priserna bara stiger och stiger och det inte alltid kommer vara så lätt att låna pengar så kommer det tyvärr bli en slags bostadsadel. En grupp människor som ärver/lånar av familjen till boende och har man otur att födas till världen av föräldrar som bor i hyresrätt så är risken stor att man aldrig kan köpa bostad annat än på landet.

Om jag kan lätta upp stämningen så vill jag påminna om 90-talskrisen i Sverige. Den är nyss bakom hörnet. Titta på vad som hände i USA 2007 eller ta dig framförallt en titt på dagens misär i Spanien eller i Grekland.

Ditt sätt att tala om utgår från situationen endast h-ä-r och j-u-s-t n-u och det lovar jag dig, förändringar kommer även till Sverige, för även här växer inga träd till himlen. När alla dock verkar ha fått för sig det och förfäktar varningarna som trams så är det en bubbelvarning lika verklig som den sorgsna tonen i ditt inlägg.

Risken finns att de som hållit ut längst, sett värdet på sina besparingar tappat mer och mer av värde och slutligen ger upp och hoppar på karusellen de också, då riskerar de att bli dubbelt blåsta, för då smäller det.
Citera
2013-04-29, 21:44
Medlem
DaLorDs avatar
Skrev på idag.. 2 220 000..
Har sparat ihop till insatsen på 333.000 på två år (jag 250k och tjejen resten..)
Har sparat ganska hårt och gått från tre utlandsresor om året till en..

Blir lite tajt nu på slutet fram till tillträdet men det går om man tänker sig för..

tur att Hockeyn är slut för de där jävla sportbar noterna man får under slutspel kan ta knäcken på sparandet...

Har man inga cash eller päron som hjälper dig är det tufft... men inget är omöjligt.. det gäller att ha tålamod och lite självdisciplin..

Lycka till..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in