2013-04-12, 14:24
Medlem
Tja. Ja som topic lyder, hittade en tråd där nån var jätteorolig för att det blev skum när denne kissade.

Men är det inte så för alla. Att pissar man rakt ned i toan så skummar det upp lite, iaf om man druckit dåligt.

Eller är jag ensam om detta?
Citera
2013-04-12, 16:06
Medlem
notna157s avatar
Du är inte ensam! Trodde alla fattade att det kan skumma när man kissar, beroende på hur strålen "landar".
Citera
2013-04-12, 16:07
Medlem
skummar det mycket kan det bero på att du har proteiner i urinen --> kan tyda på infektion
Citera
2013-04-12, 16:12
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Tja. Ja som topic lyder, hittade en tråd där nån var jätteorolig för att det blev skum när denne kissade.

Men är det inte så för alla. Att pissar man rakt ned i toan så skummar det upp lite, iaf om man druckit dåligt.

Eller är jag ensam om detta?
Mycket skum när man kissar kan handla om njursvikt/inflammation.
Som tidigare sagts, proteiner i urinen.
Citera
2013-04-12, 16:53
Medlem
Ah okey okey. Men om man har njursvikt o grejjer. Märker man väl det på andra sätt?

Btw, var o kissade förut. Skummade inte alls. Vet att jag kan ah sett det nångång. Förmodligen vid dåligt vätskeintag. .aja whatevs
Citera
2013-04-12, 18:05
Medlem
in-vino-veritass avatar
Skummande urin kan vara enda tecknet flera inflammatoriska tillstånd i njuren. Dock skummar det MYCKET, verkligen inte bara några cm skum på vattenytan i toan som alla som står upp och pissar rätt ned i vattnet får.

Alla i min klass var övertygade om att de hade nefrotiskt syndrom hela internmedicinkursen, tills vi faktiskt fick se skummet hos en patient med sjukdomen, det var ända upp till kanten på stolen.
Citera
2013-04-21, 12:04
Medlem
Tänkt lite på detta när jag pissar, har jag druckit dåligt och har gul urin så blir det som små vita bubblor på utan, på utspridda ställen i toaletten.

Kanske är normalt eller`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in