2013-04-12, 17:40
Medlem
HAL-9000s avatar
Sanningen är väl att du snarare hittar på ursäkter för den situation som du befinner dig i. Det känns kanske bättre för stunden men det löser inte problemet. Jag har också gjort det en gång i tiden.

Att vara introvert är inte detsamma som att vara blyg eller ha problem med den sociala biten. Man kan lära sig att hitta en balans mellan att vara social och inåtvänd. Ibland får man även kompromissa för att nå sina mål. Oavsett hur fantastisk du kanske är som person måste du till viss del kunna bjuda på dig själv och lära dig att visa det för andra.

Det här är ett citat som har hjälpt mig mycket, klyschigt måhända:

“Almost everything–all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure–these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important. Remembering that you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."
Citera
2013-04-12, 17:50
Medlem
ArtemisAlphaeas avatar
Självklart är ett gapigt och aggressivt "stereotypiskt manligt" beteende bland det värsta som finns, sånt är otroligt avtändande. Introverta killar kan vara väldigt attraktiva, men då gäller det att de har något innanför pannbenet också, och framförallt att de har något åtminstone att erbjuda en kvinna. Så introverta män som också är mesiga/fega/passiva är fan nästan lika dåliga som de gapigaste babianerna, fast på ett annat sätt.

Sedan behöver inte gråtrunkande omega-hannar som SamMelo göra sig besvär med damerna. Er ser vi igenom direkt.
Citera
2013-04-12, 18:11
Medlem
Ja, introverthet är verkligen ett helvete. Som ett handikapp man stegvis får arbeta bort, men aldrig helt blir av med.
Citera
2013-04-12, 18:12
Medlem
birgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är sådana killar jag tänder på.

jag med
Citera
2013-04-12, 18:51
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
När det gäller "parning" går givetvis introverta män bort, av evolutionär-biologiska skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är sådana killar jag tänder på.
Citat:
Ursprungligen postat av birgett
jag med
Ungefär såhär?
Citera
2013-04-12, 18:56
Medlem
birgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
När det gäller "parning" går givetvis introverta män bort, av evolutionär-biologiska skäl.

Ungefär såhär?

och
en bra frisör+snyggare kläder....japp Bill Gates typ...
Citera
2013-04-12, 19:22
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Ungefär såhär?

Ja....
Citera
2013-04-12, 19:27
Introverta män fokuserar främst på sig själva och sina egna tankar och känslor. Kvinnor älskar uppmärksamhet och vill gärna stå i centrum. En kille som då inte ger kvinnan hennes efterlängtade dos av uppmärksamhet blir mindre intressant eftersom han inte ger henne det strålkastarljus hon törstar efter.
Citera
2013-04-12, 19:39
Medlem
Ediziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Introverta män fokuserar främst på sig själva och sina egna tankar och känslor. Kvinnor älskar uppmärksamhet och vill gärna stå i centrum. En kille som då inte ger kvinnan hennes efterlängtade dos av uppmärksamhet blir mindre intressant eftersom han inte ger henne det strålkastarljus hon törstar efter.

Nej, så behöver det inte alls vara. Det är, som mycket annat, helt individuellt. Du får det låta som att introverta män är egoistiska, vilket inte är min uppfattning av det. Däremot skulle jag kunna tänka mig att som introvert person, så kan man vara mer trygg i sig själv, ha ett lugn. Man trivs med sig själv och sina tankar helt enkelt.
Citera
2013-04-12, 21:03
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
När man pratar om att snälla killar ratas av tjejer är dessa killar också väldigt ofta introverta i olika grad. De tar inte plats och är inte gapiga. Väldigt ofta är dessa killar också duktiga i skolan eller sk nördar men inte alla.

Tänkande och reflekterande killar som tänker sig för innan de öppnar munnen och säger något verkar vara riktigt obehagliga för tjejer. Tjejer flyr såna killar och vill inte alls ha med dem att göra. Men varför är det så?

Där har du det. de tar inte plats, och gör sig ganska osynliga. Är de mer framåt, öppna så får tjejer kring dem en chans att få reda på vem personen är, och har en chans att gro ett intresse.
Citera
2013-04-12, 21:26
Medlem
HappyEndingss avatar
Som introvert har man ett starkare superego, man tänker ofta till mer om huruvida det man gör är rätt eller fel, och man tänker oftare i abstrakta principer. Blir mycket paralysis by analysis och mentalrunk, där direkt erfarenhet hade givit både bättre insikt och bättre resultat.

Extroverta tänker inte så jävla mycket, utan de bara gör. Och det är ju praktiskt när man ska nedlägga honor.
Citera
2013-04-13, 01:57
Medlem
Jag är introvert. Dock tror jag att introverta människor är de människor som "lyckas" i livet.
Några introverta kanske får det mest grundläggande i livets trygghet som exempelvis "The swedish dream" dvsa hus, två bilar och ett eller två barn och ett stabilt liv medan några blir framgångsrika företagare eller koncernchefer. Introverta människor tror jag personligen skapar en bättre mening med livet istället för motsatsen som lever oftast för dagen eller veckan medan introverta människor planerar sitt liv.

Att eventuellt majoriteten av tjejer tröttnar mm i exempelvis förhållande med introverta individer är nog för att de inte kan känna sig "smarta" eller "allmänbildade" med en introvert person. MAO blir det helt enkelt att "vi har inte samma intressen och vi passar inte ihop".

Personligen tycker jag att majoriteten av mina medmänniskor i det samhället jag lever i är vanliga och oftast förekommande korkade. Man flyter på rytmen i samhället. Det tror jag introverta människor gör tvärtom.

Sedan att introverta personer ser ut som bill gates eller bill gates look a like är mer en myt, en vass it kille idag är inte bill gates look a like.

Personligen har jag aldrig haft problem med tjejer eller att få ligga. Jag har aldrig ansträngt mig för det heller då jag inte känner att det är livsnödvändigt som en förnödenhet, det sker när det sker.
Karriären är mer avlönad en än professor eller läkare, likadant med mina vänner.
Senast redigerad av messiscores 2013-04-13 kl. 02:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in