2013-04-11, 23:11
Medlem
Jag blev redigt jävla illamående när jag idag skulle handla på Coop Forum. Själv är jag en otrolig djurvän av extrema mått och äter endast vissa djur, endast lokalproducerat och försöker att enbart äta kött varannan dag (ofta fisk istället för nötkött/kyckling). Jag vill innerst inne tro att Sverige har en rätt bra djurhållning. Men vad är det för jävla skit att SÄLJA HALALKÖTT?!?! Med en stor jävla skylt där det står följande:

VÄRLDENS MAT! HÄR FINNS HALALKÖTT. MAT FRÅN VÄRLDENS HÖRN

Något i den jävla stilen. Äckliga jävla fanskap. Vadå mat från världens hörn? De kan lika gärna marknadsföra skiten som: "DESSA DJUR HAR DÖTT EN EXTREMT PLÅGSAM DÖD DÄR DE TÖMTS PÅ BLOD VIA HALVPULSÅDERN LEVANDE! KOM OCH KÖP ERA SVIN!!"

Jag bryr mig om alla människor oavsett hudfärg, men när deras jävla kultur ska börja sprida denna sortens djurplågeri i Sverige så blir jag fan förbannad!`!!!!!!! Då kan de tamefan åka hem och bli stenade för nåt.

Är det bara i min stad eller finns detta i hela Sverige lika utbrett? Första gången jag sett en butik marknadsföra sig såhär. För er som vill se halalslakt så finns det en hel massa filmer på youtube.

Vad fan ska man göra? Leta reda på dessa människor och tömma dem på blod levande? Jag kan ju skylla på att min gud Ölguden gav mig en uppenbarelse och sade det. Tydligen är ju en jävla religion tillräckligt för att plåga andra levande varelser till döds. Varför skulle min religion till ölguden räknas mindre än deras..?
Senast redigerad av MaSa123 2013-04-11 kl. 23:15.
Citera
2013-04-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123
Jag blev redigt jävla illamående när jag idag skulle handla på Coop Forum. Själv är jag en otrolig djurvän av extrema mått och äter endast vissa djur, endast lokalproducerat och försöker att enbart äta kött varannan dag (ofta fisk istället för nötkött/kyckling). Jag vill innerst inne tro att Sverige har en rätt bra djurhållning. Men vad är det för jävla skit att SÄLJA HALALKÖTT?!?! Med en stor jävla skylt där det står följande:

Något i den jävla stilen. Äckliga jävla fanskap. Vadå mat från världens hörn? De kan lika gärna marknadsföra skiten som: "DESSA DJUR HAR DÖTT EN EXTREMT PLÅGSAM DÖD DÄR DE TÖMTS PÅ BLOD VIA HALVPULSÅDERN LEVANDE! KOM OCH KÖP ERA SVIN!!"

Jag bryr mig om alla människor oavsett hudfärg, men när deras jävla kultur ska börja sprida denna sortens djurplågeri i Sverige så blir jag fan förbannad!`!!!!!!! Då kan de tamefan åka hem och bli stenade för nåt.

Är det bara i min stad eller finns detta i hela Sverige lika utbrett? Första gången jag sett en butik marknadsföra sig såhär. För er som vill se halalslakt så finns det en hel massa filmer på youtube.

Vad fan ska man göra? Leta reda på dessa människor och tömma dem på blod levande? Jag kan ju skylla på att min gud Ölguden gav mig en uppenbarelse och sade det. Tydligen är ju en jävla religion tillräckligt för att plåga andra levande varelser till döds. Varför skulle min religion till ölguden räknas mindre än deras..?

MacDonalds har Halalslaktat kött.
Citera
2013-04-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eurochild
MacDonalds har Halalslaktat kött.

Så jävla äckligt vidrigt, varför varför varför?!?!

Har dock aldrig haft McDonalds i min stad och har på min höjd ätit några strips därifrån någon gång, tack och lov.
Citera
2013-04-11, 23:35
Medlem
micaeles avatar
En helt naturlig utveckling eftersom vi i detta land inte vill hellre än att omfamnas av andra religioner och välkomnar all form av patrask och slödder som världen har att erbjuda.
Se t.ex. det faktum att det i dagarna blev fullt godkänt av domstol att börja med böneutrop från moskéer i i Fittja och andra mörka förorter.
Citera
2013-04-11, 23:36
Medlem
stopbitchings avatar
Halalslaktat som säljs i Sverige ska uppfylla svenska kriterier dvs bedövning så jag förstår inte problemet?
Citera
2013-04-11, 23:37
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaSa123

Haha, jag köpte ett paket häromdagen för skojs skull!

För övrigt är alla jävla rasister som är emot halalslakt ena jävla dubbelmoralister helt enkelt eftersom djur inte behandlas så trevligt vid annan slakt heller. Men det skiter ni i!
Citera
2013-04-11, 23:40
Medlem
BaLLs avatar
Tillgång och Efterfrågan.

Inget konstigt med det, marknaden kräver något ett privat företag levererar den efterfrågade produkten och tjänar pengar.

Its all about the money

För moralens skull så kan jag tillägga att din kyckling och dina ägg inte heller kommer från djur som har fått så värdiga förhållanden att leva i.
Senast redigerad av BaLL 2013-04-11 kl. 23:43.
Citera
2013-04-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
För moralens skull så kan jag tillägga att din kyckling och dina ägg inte heller kommer från djur som har fått så värdiga förhållanden att leva i.
På tal om det - hur slaktas egentligen kycklingar och andra smådjur enligt västerländsk metod?

Edit:
Googla kunde jag visst själv göra. El eller gas.
Citera
2013-04-11, 23:50
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummer10011
På tal om det - hur slaktas egentligen kycklingar och andra smådjur enligt västerländsk metod?

Edit:
Googla kunde jag visst själv göra. El eller gas.

Man kan väl säga att de halalslaktas, med enda skillnad att det inte är religiöst...
Citera
2013-04-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Halalslaktat som säljs i Sverige ska uppfylla svenska kriterier dvs bedövning så jag förstår inte problemet?

Är det verkligen så? Hoppas du har rätt, källa?

Jag har många jägare och bönder i släkten, jag vet var min mat kommer ifrån. Är fruktansvärt extremt noggrann med att det lilla kött jag äter ska komma från djur med värdigt liv bla bla. Släpp den diskussionen nu.
Citera
2013-04-11, 23:54
Medlem
Batikhexas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Haha, jag köpte ett paket häromdagen för skojs skull!

För övrigt är alla jävla rasister som är emot halalslakt ena jävla dubbelmoralister helt enkelt eftersom djur inte behandlas så trevligt vid annan slakt heller. Men det skiter ni i!

Det verkar som att du är värre än rasisterna eftersom du trots att du vet att djuren behandlats illa springer iväg och köper köttet, som du skrev, "för skojs skull".
Citera
2013-04-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En helt naturlig utveckling eftersom vi i detta land inte vill hellre än att omfamnas av andra religioner och välkomnar all form av patrask och slödder som världen har att erbjuda.
Se t.ex. det faktum att det i dagarna blev fullt godkänt av domstol att börja med böneutrop från moskéer i i Fittja och andra mörka förorter.

Detta plågar ju iallafall inte fysiskt en annan individ. Tycker dock det är tråkigt att Sverige håller på att bli något slags plockepinn-land där majoriteter inte verkar ska existera längre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in