2013-04-11, 23:03
Bannlyst
Tjena,

Tappade Iphonen i golvet sen dess har den varit helt svart. Jag hör fortfarande ljud från den (när jag stoppar in och ut laddaren, ljudlös och ljud på) Jag tänkte återställa den men det går inte då när jag stoppar in telefonen itunes så säger den att jag måste låsa upp telefonen och de går ju inte då skärmen är helt svart.

Tänkte om man kanske kan jailbreak:a den eller något, måste jag ha password för det? och nej den är inte snodd..
Citera
2013-04-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykotitan
Tjena,

Tappade Iphonen i golvet sen dess har den varit helt svart. Jag hör fortfarande ljud från den (när jag stoppar in och ut laddaren, ljudlös och ljud på) Jag tänkte återställa den men det går inte då när jag stoppar in telefonen itunes så säger den att jag måste låsa upp telefonen och de går ju inte då skärmen är helt svart.

Tänkte om man kanske kan jailbreak:a den eller något, måste jag ha password för det? och nej den är inte snodd..

Är det inte bättre att få skärmen utbytt/lagad?
Citera
2013-04-11, 23:11
Bannlyst
jo men det kostar ju massor så det bästa är väl att försöka hitta på någon bra ide innan man tar det beslutet.

Telefonen blir också jätte varm när den laddar. (JÄTTE VARM)
Senast redigerad av Cykotitan 2013-04-11 kl. 23:13.
Citera
2013-04-11, 23:25
Medlem
notna157s avatar
Håller med eurochild. Byt ut skärmen. Är det ett hårdvarufel som har uppstått hjälper inte jailbreak. Eftersom den blir varm kanske något annat har gått fel också. Lämna in på lagning eller köp en ny, vet inte vad som kan bli billigast.
Citera
2013-04-11, 23:27
Bannlyst
Testade att ladda mobilen i väggutaget istället för i datorn och nu startades telefonen upp. Ska nu åsterälla hela telefonen och hoppas på det bästa, tack för era snabba svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in