2013-04-11, 18:27
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Snälla var seriösa nu annars kan vi alla skita i det lika gärna.

Min ekonomi har helt gått i botten och jag är arbetslös ett tag till framöver och måste verkligen ha pengar, har inga tankar på att råna tanter eller någon sån skit det är jag nig för feg och för mänsklig för men vill gärna ha tips på dt mesta annars vad gör ni för att tjäna extra pengar och vad känns som en enkel och bra början? Jag gör nästintill vad som helst ( nej jag tänker inte bli eran stjärtpojke )
Citera
2013-04-11, 18:43
Medlem
willas avatar
Ah, det här med att vara utan pengar är riktigt drygt. Har du jobb som väntar? hur länge kommer du gå arbetslös? hur ser dina utgifter ut för tillfället? Kan underlätta om vi vet på ett ungefär hur mycket pengar du är i behov av.

Om inget annat så kan du ju alltid börja med att sälja något materiellt du ej behöver.

https://www.flashback.org/t153779
Citera
2013-04-11, 18:46
Medlem
Moneyonmyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willa
Ah, det här med att vara utan pengar är riktigt drygt. Har du jobb som väntar? hur länge kommer du gå arbetslös? hur ser dina utgifter ut för tillfället? Kan underlätta om vi vet på ett ungefär hur mycket pengar du är i behov av.

Om inget annat så kan du ju alltid börja med att sälja något materiellt du ej behöver.

https://www.flashback.org/t153779

Om lite mer än 1 månad ungefär så ska jag jobba igen, bor ihop med tjejen så vill ju självklart vara med och betala hyra och mat och allt annat, just nu kryper jag bara på väggarna för att jag är så fattig och uttråkad. Alltså får jag bara typ 1000-2000 så kan jag klara mig ett tag även om det är fattigt så är det alltid något. Har inget direkt av värde att sälja tyvärr.
Citera
2013-04-11, 19:06
Medlem
Ettan^s avatar
Panta burkar.
Tigg på gatan.
Sälj din stjärt, gosse.
Citera
2013-04-11, 20:19
Medlem
franges avatar
Dela ut reklam?
Citera
2013-04-12, 08:16
Medlem
Codens avatar
Sälja stjärt ÄR det snabbaste sättet en arbetslös loser som du kan dra in pengar på om du vägrar börja begå brott.

Seså, ner till apoteket nu och köp dig ett ekonomipack kondomer och en STOR tub glidmedel så ska du se att du snart har både mun, stjärt och plånbok fulla med godsaker.

gl hf
Citera
2013-04-12, 10:41
Medlem
Tomburkar är ett sätt.

Om du har en smartphone eller halvdyr mobil, sälj den och köp en 400-kronorsvariant på Clas Ohlson (eller dylikt på Blocket). Det borde bli några kronor över.

Har du en platt-TV? Sälj den. Köp en tjock-TV på Blocket om du behöver en TV. I staden där jag bor är det rätt många som skänker bort dem.

Kan du spela musik eller göra några konster? Ut och showa på stan. Det blir några kronor och du är sysselsatt under tiden.
Citera
2013-04-12, 10:58
Medlem
Ts sök jobb till trädgårdsföretag. Dom kmr börja ta upp all grus från gatorna snart o dom brukar behöva folk
Citera
2013-04-13, 19:23
Avstängd
Takpapps avatar
Att klättra på väggarna finns ingen ursäkt för. Gå ut och knacka dörr på varenda ställe som eventuellt kanske skulle ha anledning att ge dig en slant för lite arbete. Hittar du tomburkar på vägen så samlar du förstås upp dem också.

En tjock-TV går ofta inte att sälja. Men ibland går det, så nappa på annonser om att såna bortskänkes, och försök sälja dem för 200:- sedan.

Sätt upp lappar i villaområden om att du klipper gräs och rensar rabatter för en lagom peng.

Fantasi...
Citera
2013-04-13, 20:00
Medlem
2min700Ws avatar
Tigg.
Lura någon.
Driv runt på stan på natten och hoppas på att hitta en plånbok fylld med pengar på marken.
Citera
2013-04-17, 14:30
Medlem
Waldschrats avatar
Gå ner till grovsoprummet varje dag och titta om du hittar något du kan sälja på Tradera/Blocket.
Citera
2013-04-17, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2min700W
Tigg.
Lura någon.
Driv runt på stan på natten och hoppas på att hitta en plånbok fylld med pengar på marken.

Har hittat tappade plånböcker 2 gånger på 40 år. Oddsen är rätt kassa.

Men det där med att kolla grovsopor är inte en dum idé! Passa på nära månadsslutet när många flyttar och inte vill dra med sig allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in