Chockerande, sexistiskt och unket. Svenska kulturjournalister rasar mot danska public service nya skandalprogram där nakna kvinnor bedöms – av påklädda män.
I går sändes det andra avsnittet av DR2:s nya satsning "Blachman". Där får tittarna se Thomas Blachman, domare i danska talangjakten "X-Factor" och författare till självbiografin "Den kolossala människan", bedöma nakna kvinnors kroppar tillsammans med en inbjuden gäst.
Spontan reaktion, tråkigt som fan.
Kan vara det att jag inte tål danska men jag tror inte en svensk version hade vart mycket roligare.
Sen kan man ju undra vad meningen med programmet är och vilken målgrupp de söker.
har inte sett programmet men igår råkade jag lyssna på den kränkta feministligan på p3, de var riktigt förbannade och upprörda över denna Blachman.
Så jag får väl säga att vad jag har hört om det än så länge så gillar jag programmet skarpt
Danskarna vet hur man ska göra helt absurd tv. För att citera Blachman "Kvinnokroppen törstar efter ord, en mans ord." Inte konstigt att kvinnor blir upprörda..
Programmet i sig verkar bara helt meningslöst. Tittade i någon minut och det ser väl ut som en ganska nervös tjej står och blir tittad på medans Blachman försöker se konstnärlig ut men bara ser ut som att han vill våldta innerst inne.
Skamligt, hur?! DIN Jävla pk bög, det här är ett bra program, förstår inte ett ord danska, kunde lika gärna vara på kinesiska, men allt känns så fritt i danmark, i love it!
Det är en idiotisk ide. Finns verkligen ingen anledning att kolla på det.
Allt de gör är att skapa hat, och ger uppmärksamhet till något helt idiotiskt. Sedan får feministerna i sin tur mer utrymme för att hata på det. Nu vet jag inte riktigt hur långt feministerna har kommit , men jag tar nog deras ställning i frågan.
Om det får feministerna i Sverige att gå i taket stället jag mig positivt till showen. Personligen är det inget jag kommer att titta på eller bry mig om.