2013-04-11, 10:02
Medlem
Tjaa! Min dator har börjat krångla nu sen den gick i viloläge sist, så fort datorn varit i viloläge så får den bluescreen. Körde ett program som kollar vad det var som orsakade det, och för varje gång den kraschat var det oliga grejer.. Men dom flesta gånger pga ntkrnlmp.exe. Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2013-04-11, 10:05
Avslutad
Uppdatera alla dina drivrutiner och se ifall det blir skillnad.
Citera
2013-04-11, 10:53
Medlem
Tror alla är uppdaterade.. finns det någt bra program o kolla med?
Senast redigerad av Evool 2013-04-11 kl. 11:26.
Citera
2013-04-11, 12:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det finns gott om program, men dom flesta kostar en slant.

Detta programmärke kör jag med -> Driver Genius och det fungerar hur fint som helst.
Citera
2013-04-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evool
Tror alla är uppdaterade.. finns det någt bra program o kolla med?
Jag hade kollat upp genom att köra "dxdiag". Skriva ner och notera vilken version du har av din drivrutin, för att sedan besöka tillverkarnas hemsidor och jämföra för att sedan ladda ner drivrutinerna manuellt om det krävs uppdatering. Sedan att hålla Windows uppdaterat med är ju en bra ide med. Att tänka på är att drivrutinspaketen från Windows Update inte är de senaste och det är bra idé att nyttja de innbygda uppdateringsprogrammen alt besöka tillverkarnas hemsidor.
(Förutsatt att det tidigare har varit installerat någon form av drivrutin för din hårdvara.)

Personligen hade jag nog inte lagt ned några pengar eller installationstid på tredje parts programvara som kollar upp åt en.

Har för mig att jag läste någonstans att en viss kombination av drivrutiner/drivrutinsversion, moderkort och OS kunde skapa BSODs genom väckning. En enkel samt lat lösning är ju iofs att avaktivera sleep mode.
Citera
2013-04-12, 15:11
Medlem
Har testat att uppdatera alla drivrutiner, men det hjälpte inte! Tänkte kolla hårddisken med chkdsk men det hakar bar upp sig, vilket aldirg hänt förut. så ladda ner ett annat hårddisk program men det hinner inte bli klart innan jag får bluescreen.
Citera
2013-04-14, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Uppdatera alla dina drivrutiner och se ifall det blir skillnad.
Har testat att uppdatera alla drivrutiner, men det hjälpte inte! Tänkte kolla hårddisken med chkdsk men det hakar bar upp sig, vilket aldirg hänt förut. så ladda ner ett annat hårddisk program men det hinner inte bli klart innan jag får bluescreen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in