2013-04-10, 13:09
Medlem
Bajsolle1s avatar
Alltid intressant att se hur det ser ut i klubbarna , I detta exempel anser jag Djurgården tillhöra en av de klubbar som totalt saknar hjärta. Klubbens policy gimmick är da fakta att dra till sig "hulligander" genom att förorda från ledarnivå att alla är emot dem och att man skall stocka ut trascha andra anse sig som i sin slogan också framhålls var " lite finare lite bättre" vilket tabelläget ofta visat att man inte är.

På själva orten Djurgården finns ingen som ens spelar fotboll och på Östermalm som man profilerar sig till spelar ingen heller bland de boende fotboll här gäller udda sporter som Hästhoppning , Fäktning samt kultur relaterade saker som Balett & liknade en och anan Tennis motionär kan ses nere vid Tennishallen.

Djurgårns ekonomi och överlevnad står krasst till att locka in folk som inte har så mycket mellan öronen och inviduellt lite svagare människor att känna en gemenskap i grupp och utfrån detta kunna hävda sig vilket ofta är = ren huliganism typ D.F.G en samling 30-åriga veka män med lite hår som som älskar att slå på andra svagare/yngre.

Om inte DFG startat denna skit hade intedem andra firmorn funnits. DFG är den innre kretsen av våldsverkare till vardags i kostym oftast med en egen misslyckad karriär bakom sig.

I djurgården börjar redan uppladdingen i Humlegårds Parken med hata ramsor , trotts att man har en färg & flagga som annars är fasligt lik Gayflaggans förutom att man laddar opp i en av sedan länge Stockholms mest kända sk. bögparker http://matsbax.wordpress.com/2010/12/12/ostermalm-redo-att-bli-gayghetto/

Om inte Djurgården fanns skulle Fotbolls stockholm vara bra mycket trevligare något som skulle smitta av sig på reste av landet.

Skall bli intressant att se vad klubben för stockholmare av stockholmare skall företa sig denna säsong som spås bli den sista i de högre serierna.

Jag vill till sist bara undersryka att Jag inte sympatiserar med någon klubb men har insyn i denna, även hört på ledarmöten att man skall låta sig hatas av andra klubbar för att bemöta dem ännu kaxigare vad summan av denna inställning leder behöver man inte vara fotbolsälskare för att förstå.

- Kom och slåss med Oss är budskapet, DIF mot rubbet skanderar man !

Heja Djyrgårn`
Senast redigerad av Bajsolle1 2013-04-10 kl. 13:25.
2013-04-10, 13:11
Medlem
LikeAGloves avatar
Ehm, säga vad man vill om Djurgården men att klubben saknar hjärta? Håller du på AIK måntro?

Klubbar som Häcken och Elfsborg däremot
2013-04-10, 13:26
Medlem
Ridgebacks avatar
Janne J, släng dig i väggen! Nu snackar vi på riktigt.
2013-04-10, 13:48
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Ehm, säga vad man vill om Djurgården men att klubben saknar hjärta? Håller du på AIK måntro?

Klubbar som Häcken och Elfsborg däremot
Som sagt tidigare Jag håller inte på nått lag alls men, har haft insyn i hur toppen innom DIF resonerar , säkert andra klubbar som snackar så också men här är det mer en regel att skaffa sig sympisörer från dem som blivit över efterssom orten Djurgården / Östermalm inte har några aktiva ungdomar själva att luta sig på. Som jag skrev ovan detta är inte några arbetarklass sport domäner här bor bara utlänska Ambasader , Företag och rika överklass mäniskor och dom är föga intresserade av Fotboll.

Jag har bott på Östermalm i hela mitt liv men aldrig sett nån ens studsa en boll här på gatan möjligtvis rullat en tennisboll.

Lägg därtill att denna klubb inte sponsras/uppmuntras av Östermalms Elit på en egen Arena finns inget intresse utan måste nu flytta till Bajens fotbollsarena Tele2 , det kan aldrig sluta väl, känns som elt lag för mycket i stan. De enda fansen man hade på Ösermalm var väl dom på TV-sporten i TV huset på Östermalm och dem är väl döda allihop idag Lars Gunnar Björklund var väl den sista Djurgårdaren och han bodde inte ens här.
Senast redigerad av Bajsolle1 2013-04-10 kl. 13:53.
2013-04-10, 13:50
Medlem
FarbrorKjells avatar
Djurgården - Har, eller hade, dom inte sitt kansli på HAMMARBY fabriksväg.
2013-04-10, 13:52
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Djurgården - Har, eller hade, dom inte sitt kansli på HAMMARBY fabriksväg.
Antagligen billigare där men, dom håller sina möten i Klocktornet på Stadion men det är det många som gör bara att låna nyckeln av vaktmästaren.

- Vid ett tillfälle när jag körde ett par utlänska gäster runt i stan berättade Jag om "Bögparken" och dess historia, när Vi närmade oss Humlegården ropade en av gästerna som såg alla flagorna " Kolla det är en Gayparad i parken , vad unga alla är .." http://sv.wikipedia.org/wiki/Humleg%C3%A5rden

..Hoppsan hur skall jag förklara detta tänkte man .... Jag såg ju att det var Djurgårdens Fans som samlats i tusental i parken för att ladda opp inför matchen på Stadion intill " Yes they come out of the closet early in Sweden, tillade jag.

Senast redigerad av Bajsolle1 2013-04-10 kl. 14:12.
2013-04-10, 13:56
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Antagligen billigare där men, dom håller sina möten i Klocktornet på Stadion men det är det många som gör bara att låna nyckeln av vaktmästaren.

Det förändrar saken, sjukt historielöst att hålla föreningsmöten i klocktornet. Jävla plastklubb
2013-04-10, 14:24
Bannlyst
Hahaha vilken trådstart. Underbar, lovely!

Dessvärre framstår du mer som skit och en ärkehora av högre rang. Därutöver verkar du ha en helt skev verklighetsuppfattning och jag ber dig ödmjukast att dra åt helvete.
2013-04-10, 14:26
Medlem
Bornets avatar
DIF berör.
2013-04-10, 14:54
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
DIF berör.
Grundat av en gaisare också, så man kanske kan säga att gais berör?
2013-04-10, 15:03
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Grundat av en gaisare också, så man kanske kan säga att gais berör?
Onödigt att proklamera något så uppenbart som dessutom kan få lillebror från huvudstaden på purket humör.
2013-04-10, 16:13
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Antagligen billigare där :
Möjligt, men fortfarande måste man väl ändå ha så mycket integritet så att man inte sätter sig på HAMMARBY fabriksväg.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in