2013-04-10, 08:52
Medlem
Flashback har varit nere hela natten, varför?

Förövrigt kom jag in först på forumet
2013-04-10, 08:56
Medlem
csgos avatar
Om jag minns rätt så åkte det ner vid 23.30 tiden ungefär, jag blev helt förkrossad.
2013-04-10, 08:56
Medlem
Rektangels avatar
Tittar man under postade inlägg saknas det helt mellan kl 2344 och tills nu kl 0851
Något har hänt.
Senast redigerad av Rektangel 2013-04-10 kl. 08:58.
2013-04-10, 09:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kod21
Flashback har varit nere hela natten, varför?

Ett fel i forumkoden. Felet är känt sedan innan, och har att göra med att vissa delar av grundkoden fortfarande bygger på vBulletin. Den klarar inte av forum i Flashbacks storlek. Vi har redan fixat de flesta buggarna, men det är några kvar att fixa.

admin
2013-04-10, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Ett fel i forumkoden. Felet är känt sedan innan, och har att göra med att vissa delar av grundkoden fortfarande bygger på vBulletin. Den klarar inte av forum i Flashbacks storlek. Vi har redan fixat de flesta buggarna, men det är några kvar att fixa.

admin

Ok. Satt ni och arbetade hela natten?
2013-04-10, 11:16
Medlem
Mattelols avatar
Visste inte riktig vad jag skulle ta mig till där ett tag. Min första tanke när jag såg att sidan gick ner: "Måste kolla på FB om det är samma för alla", *skriver in flashback.org i adressfältet*.
2013-04-10, 11:35
Medlem
BrainDisorders avatar
Imorse funkade varken Flashback, candy crush på Facebook eller League of Legends..
Det var den värsta morgonen i hela mitt liv tror jag.
2013-04-10, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin
Finns det inget annat alternativ på sikt? vBulletin är ju ganska uråldrigt i många avseenden; körde själv det ett tag och tänkte att det borde lindra en hel del huvudvärk att byta från det.

Kanske köra på xenForo? Vet inte om de klarar Flashbacks storlek, men de skyltar med att klara av förbaskat stora volymer. IGN kör xenForo t.ex. Dessutom ser det awesome ut.
2013-04-10, 13:20
Medlem
Fluxuss avatar
Trodde ett tag att Admin hade gjort om Flashback till ett enda stort 'Aktuella Ämnen', därav den avstannade aktiviteten.
2013-04-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Kanske köra på xenForo? Vet inte om de klarar Flashbacks storlek, men de skyltar med att klara av förbaskat stora volymer. IGN kör xenForo t.ex. Dessutom ser det awesome ut.

Anledningen att man inte byter sin skräddarsydda hemsida med tråkigt nog Vbulletin
Är ju för att den inte är säker för fem öre, du kan googla fram sen när någon har hittat ett säkerhetshål i en xenForo och du har det till alla hemsidor med xenForo, skulle flashback haft xenForo skulle dom blivit utsatta.

Du skulle kunna köpa xenForo och hitta enkelt alla små buggar och säkerhetshål för du har allt som alla andra xenForo har, källkoden.
2013-04-10, 14:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danielwerner
Finns det inget annat alternativ på sikt? vBulletin är ju ganska uråldrigt i många avseenden; körde själv det ett tag och tänkte att det borde lindra en hel del huvudvärk att byta från det.
Flashback körs inte på vbulletin men det är baserat på vbulletin, det mesta av koden är specialskriven för detta forum.

23:29 fick jag sista epostet från fb.
2013-04-10, 15:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nu är forumet uppe igen, så den här tråden har gjort sitt.

· KLICK ·

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in