2013-04-14, 21:49
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Jag ska frska att filma. Om det skulle kunna vara ntt? Den varvar ut vldigt bra p centralstdet.
Citera
2013-04-16, 08:28
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Tror jag hittat felet.. Det verkar som om den gr bttre utan luftfilter p. Har d ett sport-luft som jag krt med VLDIGT lnge, ska prova att blsa rent och sedan se
Citera
2013-04-16, 13:29
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Nu mrker jag att jag spammat lite, men men detta kan vara nyttigt fr ngon annan, det visade sig att jag inte hittade felet. Jag gjorde rent luftfilter (ppet) blste rent den d, och kollade lite andra saker. Men jag tror det var luftfiltert eftersom, nr jag sedan hade stllt brnsleskruven IGEN s funkade det.. Varvade ur bra, tills bensinen tog slut dvs, blev en 4 km walk home!
Citera
2013-04-17, 21:13
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Efter att jag hade ftt bensinstopp s tankade jag och kollade s allt fortfarande var bra. Vilket det inte var.. Jag tror den behver mer bensin, men eftersom jag inte har s jag kan hja min nl, s ska jag kolla om jag kan ta min kompis nl, ska clipset ner eller upp fr mer bensin?
Citera
2013-04-17, 22:47
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Pratar med mig sjlv hr igen d. Antar att ingen annan kollar, MEN jag hittade en annan nl ( ) MEN! Nu s startar den inte ens, och nr den gr det s gr den kasst, varvar inte alls, gr inte en meter ven p fullgas.. Dock provade jag att hja ifrn lngst ner till mitten, var inget bttre dr, tog den d lngst upp. Var liten skillnad, den gick LITE frammt med fullgas utan luftfilter p.. :/
Citera
2013-04-18, 18:43
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Antar att ingen annan kollar, MEN jag hittade en annan nl

Vad fr nl?
Var?
Till vad?
Citera
2013-04-18, 20:40
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Vad fr nl?
Var?
Till vad?

Busunge :* Sjlvklart till frgasaren.
Citera
2013-04-18, 20:54
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Busunge :* Sjlvklart till frgasaren.

Jaha.
Du skrev att du hittade en annan nl, eller tappade du bort den frra?
Jag trodde du hittade en annan typ av nl, kanske chokenl, eller s.

Uppenbarligen s r inte nlen optimal fr ditt fordon, byt till original

EDIT: OK, hursomhelst, den nlen fungerar inte p din scooter.
Citera
2013-04-23, 00:25
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Jaha.
Du skrev att du hittade en annan nl, eller tappade du bort den frra?
Jag trodde du hittade en annan typ av nl, kanske chokenl, eller s.

Uppenbarligen s r inte nlen optimal fr ditt fordon, byt till original

EDIT: OK, hursomhelst, den nlen fungerar inte p din scooter.

Nepp, frstod det, Bytte tillbaka, skrev detta och skickade till en firma.. Hej! Jag ska frska hlla detta kort. Jag vet inte ens om man kan gra shr men vi kr p!

Jag har en baotian classic. Den var ostrypt ifrn butik, jag har fixat med ventiljusteringen som man ska osv osv, 0,8mm p bde avgas och insug. Den har alltid gtt bra tills nu, jag har sportfilter p sedan en tid tillbaka, jag har bytt till en nstan ny rem. och kolv fr ett tag sedan, kanske.. 100 mil sen. ven nya vikter i som r identiska med dom gamla. Saken r den att nr jag har krt till skolan till exempel p morgonen har den varvat ut jtte fint och bra, men p frmiddan / efter p vg hem d allts s gr den som en potta skit, den hackar och gr dligt, den varvar inget det r ungefr som om man skulle bogsera en bil, bilen bakom rullar fram lite och sedan bak igen fr att strcka upp repet igen typ. s hackar den.. Jag har stllt in brnsle/luftskruven s den ska vara perfekt! Membranet r prima, nytt tndstift. jag har ingen nl s att jag kan ndra lge p den men jag fick lna en identisk fr att kunna flytta p clipset och kolla om den ville ha mer bensin, d startar den inte ens, ven nr man hr nlen p lgsta lget, clipset hgst upp dvs. men nr jag stter tillbaka det gamla s startar den och gr igen.. Vad kan detta vara? Har ven kollat s att automat choken fungerar.. :/ Mvh Jonathan. dock s r det ntt fel p hotmail :S Kommer inte in s.. Men dr r mycket mer info n frr
Citera
2013-04-23, 03:14
Medlem
volvoforlife1337s avatar
JAg kan ju kanske lika bra tillgga att jag vurpade i vintras med den, s gick kickaxeln in i variator flkthjulet och d frsvann 2-3 flnsar, kan detta vara problemet?
Citera
2013-04-23, 20:47
Medlem
KM201s avatar
0, 08 har du ventilspelet p hoppas jag.
r insugsgummit och dess packningar helt?
r frgasaren verkligen rengjord? Ultraljustvtt och tryckluft i alla kanaler och munstyckena kontrollerade?
r egr-ventilens membran helt?
Citera
2013-05-09, 02:42
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KM201
0, 08 har du ventilspelet p hoppas jag.
r insugsgummit och dess packningar helt?
r frgasaren verkligen rengjord? Ultraljustvtt och tryckluft i alla kanaler och munstyckena kontrollerade?
r egr-ventilens membran helt?

Sitter ingen EGR p min, om du menar den som gr ifrn topplocket till rret. Iallafall, allt r fint osv,

Har lokaliserat och tgrdat felet nu iallafall, efter att jag bytte kolv s fick jag aldrig in pinnarna som sitter till cylinder osv rtt s jag tog bort det hela tiden och tillslut fick jag det rtt. Men eftersom jag gjorde det s mnga gnger s hade tndplattan vridit sig och var i U ( undre ddslge ) nr kammen var i (vre ddslge) S dett var problemet, Kammen satt helt fel gentemot tndplattan. Det uteslutade med att det ppnade och stngde fel. Jag tgrdade detta och gjorde en liten frgasar instllning. Nu gr den jtte bra. Men nr jag knde p tndstiftet s satt det lst? :S SKruvade d dit det bttre och oturligt nog fr hrt d gngan i topplocket tog skada. Hyfsat stor skada fr den delen.. Jag kan visserligen kra, men jag vill inte slita ner allt nnu mer, s drav s tnkte jag slita loss toppen och gra nya gngor evntuellt ta den gamla toppen ifrn en resv dels hoj. Vilket som helst, jag mste iallafall kolla s att inte ventilerna har tagit skada, men gr det att gnga nytt? Jag har gngsats osv men blir det inte fr stort att enbart gra det p toppen utan att stta dit ntt annat? Och hur gr jag tillvga? NGK C7HSA r det som sitter i just nu, vilket r hyfsat nytt. S den storleken r ju att g ifrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in