Citat:

Ursprungligen postat av majordoe

Jaha.
Du skrev att du hittade en annan nål, eller tappade du bort den förra?
Jag trodde du hittade en annan typ av nål, kanske chokenål, eller så.
Uppenbarligen så är inte nålen optimal för ditt fordon, byt till original
EDIT: OK, hursomhelst, den nålen fungerar inte på din scooter.

Nepp, förstod det, Bytte tillbaka, skrev detta och skickade till en firma.. Hej! Jag ska försöka hålla detta kort. Jag vet inte ens om man kan göra såhär men vi kör på! 
Jag har en baotian classic. Den var ostrypt ifrån butik, jag har fixat med ventiljusteringen som man ska osv osv, 0,8mm på både avgas och insug. Den har alltid gått bra tills nu, jag har sportfilter på sedan en tid tillbaka, jag har bytt till en nästan ny rem. och kolv för ett tag sedan, kanske.. 100 mil sen. även nya vikter i som är identiska med dom gamla. Saken är den att när jag har kört till skolan till exempel på morgonen har den varvat ut jätte fint och bra, men på förmiddan / efter på väg hem då alltså så går den som en potta skit, den hackar och går dåligt, den varvar inget det är ungefär som om man skulle bogsera en bil, bilen bakom rullar fram lite och sedan bak igen för att sträcka upp repet igen typ. så hackar den.. Jag har ställt in bränsle/luftskruven så den ska vara perfekt! Membranet är prima, nytt tändstift. jag har ingen nål så att jag kan ändra läge på den men jag fick låna en identisk för att kunna flytta på clipset och kolla om den ville ha mer bensin, då startar den inte ens, även när man hr nålen på lägsta läget, clipset högst upp dvs. men när jag sätter tillbaka det gamla så startar den och går igen.. Vad kan detta vara? Har även kollat så att automat choken fungerar.. :/ Mvh Jonathan. dock så är det nått fel på hotmail :S Kommer inte in så.. Men där är mycket mer info än förr