2013-04-14, 21:49
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Jag ska försöka att filma. Om det skulle kunna vara nått? Den varvar ut väldigt bra på centralstödet.
Citera
2013-04-16, 08:28
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Tror jag hittat felet.. Det verkar som om den går bättre utan luftfilter på. Har då ett sport-luft som jag kört med VÄLDIGT länge, ska prova att blåsa rent och sedan se
Citera
2013-04-16, 13:29
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Nu märker jag att jag spammat lite, men men detta kan vara nyttigt för någon annan, det visade sig att jag inte hittade felet. Jag gjorde rent luftfilter (öppet) blåste rent den då, och kollade lite andra saker. Men jag tror det var luftfiltert eftersom, när jag sedan hade ställt bränsleskruven IGEN så funkade det.. Varvade ur bra, tills bensinen tog slut dvs, blev en 4 km walk home!
Citera
2013-04-17, 21:13
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Efter att jag hade fått bensinstopp så tankade jag och kollade så allt fortfarande var bra. Vilket det inte var.. Jag tror den behöver mer bensin, men eftersom jag inte har så jag kan höja min nål, så ska jag kolla om jag kan ta min kompis nål, ska clipset ner eller upp för mer bensin?
Citera
2013-04-17, 22:47
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Pratar med mig själv här igen då. Antar att ingen annan kollar, MEN jag hittade en annan nål ( ) MEN! Nu så startar den inte ens, och när den gör det så går den kasst, varvar inte alls, går inte en meter även på fullgas.. Dock provade jag att höja ifrån längst ner till mitten, var inget bättre där, tog den då längst upp. Var liten skillnad, den gick LITE frammåt med fullgas utan luftfilter på.. :/
Citera
2013-04-18, 18:43
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Antar att ingen annan kollar, MEN jag hittade en annan nål

Vad för nål?
Var?
Till vad?
Citera
2013-04-18, 20:40
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Vad för nål?
Var?
Till vad?

Busunge :* Självklart till förgasaren.
Citera
2013-04-18, 20:54
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvoforlife1337
Busunge :* Självklart till förgasaren.

Jaha.
Du skrev att du hittade en annan nål, eller tappade du bort den förra?
Jag trodde du hittade en annan typ av nål, kanske chokenål, eller så.

Uppenbarligen så är inte nålen optimal för ditt fordon, byt till original

EDIT: OK, hursomhelst, den nålen fungerar inte på din scooter.
Citera
2013-04-23, 00:25
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Jaha.
Du skrev att du hittade en annan nål, eller tappade du bort den förra?
Jag trodde du hittade en annan typ av nål, kanske chokenål, eller så.

Uppenbarligen så är inte nålen optimal för ditt fordon, byt till original

EDIT: OK, hursomhelst, den nålen fungerar inte på din scooter.

Nepp, förstod det, Bytte tillbaka, skrev detta och skickade till en firma.. Hej! Jag ska försöka hålla detta kort. Jag vet inte ens om man kan göra såhär men vi kör på!

Jag har en baotian classic. Den var ostrypt ifrån butik, jag har fixat med ventiljusteringen som man ska osv osv, 0,8mm på både avgas och insug. Den har alltid gått bra tills nu, jag har sportfilter på sedan en tid tillbaka, jag har bytt till en nästan ny rem. och kolv för ett tag sedan, kanske.. 100 mil sen. även nya vikter i som är identiska med dom gamla. Saken är den att när jag har kört till skolan till exempel på morgonen har den varvat ut jätte fint och bra, men på förmiddan / efter på väg hem då alltså så går den som en potta skit, den hackar och går dåligt, den varvar inget det är ungefär som om man skulle bogsera en bil, bilen bakom rullar fram lite och sedan bak igen för att sträcka upp repet igen typ. så hackar den.. Jag har ställt in bränsle/luftskruven så den ska vara perfekt! Membranet är prima, nytt tändstift. jag har ingen nål så att jag kan ändra läge på den men jag fick låna en identisk för att kunna flytta på clipset och kolla om den ville ha mer bensin, då startar den inte ens, även när man hr nålen på lägsta läget, clipset högst upp dvs. men när jag sätter tillbaka det gamla så startar den och går igen.. Vad kan detta vara? Har även kollat så att automat choken fungerar.. :/ Mvh Jonathan. dock så är det nått fel på hotmail :S Kommer inte in så.. Men där är mycket mer info än förr
Citera
2013-04-23, 03:14
Medlem
volvoforlife1337s avatar
JAg kan ju kanske lika bra tillägga att jag vurpade i vintras med den, så gick kickaxeln in i variator fläkthjulet och då försvann 2-3 flänsar, kan detta vara problemet?
Citera
2013-04-23, 20:47
Medlem
KM201s avatar
0, 08 har du ventilspelet på hoppas jag.
Är insugsgummit och dess packningar helt?
Är förgasaren verkligen rengjord? Ultraljustvätt och tryckluft i alla kanaler och munstyckena kontrollerade?
Är egr-ventilens membran helt?
Citera
2013-05-09, 02:42
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KM201
0, 08 har du ventilspelet på hoppas jag.
Är insugsgummit och dess packningar helt?
Är förgasaren verkligen rengjord? Ultraljustvätt och tryckluft i alla kanaler och munstyckena kontrollerade?
Är egr-ventilens membran helt?

Sitter ingen EGR på min, om du menar den som går ifrån topplocket till röret. Iallafall, allt är fint osv,

Har lokaliserat och åtgärdat felet nu iallafall, efter att jag bytte kolv så fick jag aldrig in pinnarna som sitter till cylinder osv rätt så jag tog bort det hela tiden och tillslut fick jag det rätt. Men eftersom jag gjorde det så många gånger så hade tändplattan vridit sig och var i U ( undre dödsläge ) när kammen var i Ö (Övre dödsläge) Så dett var problemet, Kammen satt helt fel gentemot tändplattan. Det uteslutade med att det öppnade och stängde fel. Jag åtgärdade detta och gjorde en liten förgasar inställning. Nu går den jätte bra. Men när jag kände på tändstiftet så satt det löst? :S SKruvade då dit det bättre och oturligt nog för hårt då gängan i topplocket tog skada. Hyfsat stor skada för den delen.. Jag kan visserligen köra, men jag vill inte slita ner allt ännu mer, så därav så tänkte jag slita loss toppen och göra nya gängor evntuellt ta den gamla toppen ifrån en resv dels hoj. Vilket som helst, jag måste iallafall kolla så att inte ventilerna har tagit skada, men går det att gänga nytt? Jag har gängsats osv men blir det inte för stort att enbart göra det på toppen utan att sätta dit nått annat? Och hur går jag tillväga? NGK C7HSA är det som sitter i just nu, vilket är hyfsat nytt. Så den storleken är ju att gå ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in