Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-04-09, 20:14
Medlem
Iran kanske skulle börja handla med bitcoin för sin olja. Smidigt och enkelt.
Citera
2013-04-09, 21:56
Medlem
zaaph1s avatar
Köp av privata säljare med banköverföring eller cash! Mycket säkrare och billigare än dyra sidor som kräver legg!
Citera
2013-04-09, 22:22
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenNyaDealen
Början på slutet? Såhär på rak arm så tror jag som andra i tråden att det inte går att kontrollera en valuta som bitcoins. Kommer bli som nedladdning, olagligt men folk gör det ändå.
Går det inte att skatta konsumtion eller lön får de väl skatta något annat.

Går det inte att skatta alls får de väl låta bli att existera.
Citera
2013-04-09, 23:06
Medlem
noughts avatar
Om bitcoins blir för handikappat, dags att byta till Litecoins.

Går inte att kontrollera, det blir för investerare att överföra till nästa "coin" i ledet då lagförslag är på väg.
Citera
2013-04-10, 10:40
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nought

Går inte att kontrollera, det blir för investerare att överföra till nästa "coin" i ledet då lagförslag är på väg.
hmm lite samma princip som research chemicals/designer drugs alltså? Då kanske vi får se något liknande förstörandelagen, fast mot allt som ser ut som eller påminner om pengar. Fram med släggan och banka sönder alla datorer.
Citera
2013-04-10, 21:26
Medlem
Mystiqes avatar
Det finns massa regler redan som har försvårat att handla med bitcoins, när jag köpte sist så blev jag flaggad och det tog ca 2mån nåt sånt innan det gick igenom och jag kunde överföra mina pengar för att köpa bitcoins =/
Citera
2013-04-11, 20:31
Medlem
Copterss avatar
Om FI anser att detta är ett medel för penningtvätt så kommer snart övriga EU-länder efter. Märkligt att vi inte har fått höra talas om fall där personer som nolltaxerar fått massa oförklarliga pengar från bitcoins på kontot som man har använt för att sälja olagliga substanser med.
Bye bitcoins, har aldrig använt eller kommer att använda men detta blir början på slutet.
Citera
2013-04-11, 23:40
Medlem
Fattar inte grejen med bitcoin riktigt.
Varför ska man betala med Bitcoins och vad är syftet med att ta betalt i Bitcoins?
Går det ens att växla in Bitcoins till SEK? Eller måste man handla upp det?
Citera
2013-04-11, 23:42
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nought

Vad menar du med går inte att kontrollera? Rimligtvis menar du "för att man kan byta till andra alternativ."

Jag skulle väl säga att för oseriösa aktörer så nej precis, går väl inte bitcoins att kontrollera. Således inget problem.
Om du nu tycker att det är ett problem är det ju rimligt att anta att samma problem hade nått alla liknande lösningar så snart de blev populära.

Förstår inte snacket om en massa andra liknande lösningar då de flesta som bryr sig nu gör det i spekulationssyfte och då är det ju bara den som är populär som är intressant. Det egentliga värdet för alla de där fås ju ses som 0. Man har ju inte mycket nytta av dem, kostar att framställa dock. Men så länge man är överens om att de har ett värde så har de ju det men som sagt, det är ju den populäraste det gäller för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in