Citat:

Ursprungligen postat av 
kalleballe1994

Jag är spelnarkoman och har just förlorat mitt sista spel någonsin. Under 15 års tid (från ca 19) har jag dragit på mig spelskulder (lån, krediter) på ca 160.000 kr.[/b] Lägg därtill ett billån på ca 20.000. Jag har inga tillgångar, bor med min sambo i en hyresrätt och hon vet inget och jag tänker heller aldrig berätta för henne om min ekonomi.

Hjälp! Är du rädd för att hon ska göra slut med dig eller varför vill du inte berätta. Det är bra att ha en liten buffert på sparkontot ifall något oförutsett inträffar men utöver det måste dina pengar gå till att återgälda skulden (beroende på hur hög räntan är).
Med tanke på att du drar in 18 000 netto kan du nog bli av med den här skulden på 2 år utan större problem. Vad är era månadskostnader?
Tycker du ska bestämma hur snabbt du vill betala av lånet, (t.ex. 9 000 / mån) dra det direkt från lönen och budgetera resten. Det som blir över när månaden är slut kastar du på skulden. Om något år från nu när skulden är borta så kan du börja spara samma summa.