• 2
  • 3
2013-06-16, 22:09
Medlem
godboys avatar
Bertta fr sambon och sk hjlp. Detta klassas som beroende, liknande alkohol, droger. Sk via sjukvrden. Hoppas det lser sig. Dina skulder r ju inte overvinnliga nnu, men rkna med ett antal hundr. Kanske r det s att du och sambon br ha skild ekonomi till du har rett upp din situation. Men var rlig med henne, fr det hr lr komma fram s smningom!
Citera
2014-01-25, 14:17
Medlem
Varfr spelar man?

Fr att det r roligt eller fr att tjna pengar?

Om det det r fr att tjna pengar och man inte vinner,
varfr slutar man inte d?

Och om det r fr att det r s jvla kul - varfr slutar man
d att spela.

Mvii's passion r bileriet - det r s jvla kul - och tyvrr
kostar det massor av pengar men det r ju s jvla kul
s jag kommer aldrig att sluta s lnge jag har krkort
Citera
2014-06-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Varfr spelar man?

Fr att det r roligt eller fr att tjna pengar?

Om det det r fr att tjna pengar och man inte vinner,
varfr slutar man inte d?

Och om det r fr att det r s jvla kul - varfr slutar man
d att spela.

Mvii's passion r bileriet - det r s jvla kul - och tyvrr
kostar det massor av pengar men det r ju s jvla kul
s jag kommer aldrig att sluta s lnge jag har krkort

Jag skulle tippa p att man spelar spel om pengar istllet fr att missbruka alkohol/narkotika och att problemet inte ligger i spelet som sdant utan i spelarens psyke (precis som hos alla missbrukare). Om man gr till botten med det verkliga problemet r det drfr hgst troligt att ven missbruket upphr (eller i vart fall blir lttare att kontrollera).
Citera
2014-06-25, 03:47
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe1994
Fr se det s ja. Dock r det inte bara pengar jag brnt utan andra broar ocks. Fast jag hller med, det kunde varit lngt mycket vrre.

Som jag ptalat innan tnker jag inte bertta om detta fr ngon nrstende. Alla r olika och jag knner att jag kommer att klara av det hr, oavsett hur dligt jag har mtt innan. Men jag ska bevisa det fr mig sjlv ska ni se. Min botten r ndd och jag knner det, det r ngot jag aldrig knt innan.

Nu nr det gtt ett tag och du terigen brjat spela (inlgg i en annan trd) s br du nog vervga om du nog nd inte ska bertta fr dina anhriga. Du behver hjlp! Sen mste du sprra dig p alla spelsidor!
Citera
2014-06-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe1994
Jag r spelnarkoman och har just frlorat mitt sista spel ngonsin. Under 15 rs tid (frn ca 19) har jag dragit p mig spelskulder (ln, krediter) p ca 160.000 kr.[/b] Lgg drtill ett billn p ca 20.000. Jag har inga tillgngar, bor med min sambo i en hyresrtt och hon vet inget och jag tnker heller aldrig bertta fr henne om min ekonomi.

Hjlp! r du rdd fr att hon ska gra slut med dig eller varfr vill du inte bertta. Det r bra att ha en liten buffert p sparkontot ifall ngot ofrutsett intrffar men utver det mste dina pengar g till att terglda skulden (beroende p hur hg rntan r).

Med tanke p att du drar in 18 000 netto kan du nog bli av med den hr skulden p 2 r utan strre problem. Vad r era mnadskostnader?

Tycker du ska bestmma hur snabbt du vill betala av lnet, (t.ex. 9 000 / mn) dra det direkt frn lnen och budgetera resten. Det som blir ver nr mnaden r slut kastar du p skulden. Om ngot r frn nu nr skulden r borta s kan du brja spara samma summa.
Senast redigerad av tago 2014-06-25 kl. 04:16.
Citera
2014-06-27, 18:29
Medlem
kalleballe(TS) har inte varit aktiv p ett r... skulle vara kul med en uppdatering om hur det gtt!

satt sjl i en liknande knipa fr flera r sedan, men det ordnade upp sig och nu r jag helt trygg med kapital i ryggen.
kag slde bilen, sade upp alla "abbonemang" jag kunde(tidningar,internet, dyr telefon, konstiga frskringar..) gick ur facket(men inte a-kassa) omfrhandlade bostadsln mm! levde helt enkelt jvligt snlt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in