• 2
  • 3
2013-06-16, 22:09
Medlem
godboys avatar
Berätta för sambon och sök hjälp. Detta klassas som beroende, liknande alkohol, droger. Sök via sjukvården. Hoppas det löser sig. Dina skulder är ju inte oövervinnliga ännu, men räkna med ett antal hundår. Kanske är det så att du och sambon bör ha skild ekonomi till du har rett upp din situation. Men var ärlig med henne, för det här lär komma fram så småningom!
Citera
2014-01-25, 14:17
Medlem
Varför spelar man?

För att det är roligt eller för att tjäna pengar?

Om det det är för att tjäna pengar och man inte vinner,
varför slutar man inte då?

Och om det är för att det är så jävla kul - varför slutar man
då att spela.

Mvii's passion är bileriet - det är så jävla kul - och tyvärr
kostar det massor av pengar men det är ju så jävla kul
så jag kommer aldrig att sluta så länge jag har körkort
Citera
2014-06-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markvii
Varför spelar man?

För att det är roligt eller för att tjäna pengar?

Om det det är för att tjäna pengar och man inte vinner,
varför slutar man inte då?

Och om det är för att det är så jävla kul - varför slutar man
då att spela.

Mvii's passion är bileriet - det är så jävla kul - och tyvärr
kostar det massor av pengar men det är ju så jävla kul
så jag kommer aldrig att sluta så länge jag har körkort

Jag skulle tippa på att man spelar spel om pengar istället för att missbruka alkohol/narkotika och att problemet inte ligger i spelet som sådant utan i spelarens psyke (precis som hos alla missbrukare). Om man går till botten med det verkliga problemet är det därför högst troligt att även missbruket upphör (eller i vart fall blir lättare att kontrollera).
Citera
2014-06-25, 03:47
Medlem
Terrorist-Huberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe1994
Får se det så ja. Dock är det inte bara pengar jag bränt utan andra broar också. Fast jag håller med, det kunde varit långt mycket värre.

Som jag påtalat innan tänker jag inte berätta om detta för någon närstående. Alla är olika och jag känner att jag kommer att klara av det här, oavsett hur dåligt jag har mått innan. Men jag ska bevisa det för mig själv ska ni se. Min botten är nådd och jag känner det, det är något jag aldrig känt innan.

Nu när det gått ett tag och du återigen börjat spela (inlägg i en annan tråd) så bör du nog överväga om du nog ändå inte ska berätta för dina anhöriga. Du behöver hjälp! Sen måste du spärra dig på alla spelsidor!
Citera
2014-06-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe1994
Jag är spelnarkoman och har just förlorat mitt sista spel någonsin. Under 15 års tid (från ca 19) har jag dragit på mig spelskulder (lån, krediter) på ca 160.000 kr.[/b] Lägg därtill ett billån på ca 20.000. Jag har inga tillgångar, bor med min sambo i en hyresrätt och hon vet inget och jag tänker heller aldrig berätta för henne om min ekonomi.

Hjälp! Är du rädd för att hon ska göra slut med dig eller varför vill du inte berätta. Det är bra att ha en liten buffert på sparkontot ifall något oförutsett inträffar men utöver det måste dina pengar gå till att återgälda skulden (beroende på hur hög räntan är).

Med tanke på att du drar in 18 000 netto kan du nog bli av med den här skulden på 2 år utan större problem. Vad är era månadskostnader?

Tycker du ska bestämma hur snabbt du vill betala av lånet, (t.ex. 9 000 / mån) dra det direkt från lönen och budgetera resten. Det som blir över när månaden är slut kastar du på skulden. Om något år från nu när skulden är borta så kan du börja spara samma summa.
Senast redigerad av tago 2014-06-25 kl. 04:16.
Citera
2014-06-27, 18:29
Medlem
kalleballe(TS) har inte varit aktiv på ett år... skulle vara kul med en uppdatering om hur det gått!

satt själ i en liknande knipa för flera år sedan, men det ordnade upp sig och nu är jag helt trygg med kapital i ryggen.
kag sålde bilen, sade upp alla "abbonemang" jag kunde(tidningar,internet, dyr telefon, konstiga försäkringar..) gick ur facket(men inte a-kassa) omförhandlade bostadslån mm! levde helt enkelt jävligt snålt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in