Ja, lös det.
Intresse finns nog. Och om det inte finns, så bör det skapas!
Måleri & skulptur kanske? Jag tror att det är mer intressant att utesluta fokus på digital konst, installationer och övriga konstformer. Digital konst har ju redan många internationella sidor som fungerar bra. Det kommer vara för svårt att konkurrera med, om du inte verkligen vet vad du gör. Däremot kommer det nog finnas ett flertal fördelar om du fokuserar på svenska konstnärer, inom t ex måleri och skulptur.
Det kan t ex finnas behov av att:
- skapa nya gemenskaper bland konstnärer;
- dela kunskap med varandra, om allt som berör verksamheten;
- studera den svenska samtida, och även framtida, konsten;
- och kanske till och med bidra till att forma nya konststilar i Sverige (art movement).
Rent allmänt kommer det förmodligen att främja svenska konstlivet över lag. Så jag tror att du bara har att vinna på detta. Dock tror jag inte på att utveckla sidan för att tjäna pengar, utan tänk snarare på samhällsnyttan.
Angående engelska forum så fanns artpapa förut.
Citat:
Ursprungligen postat av email från artpapa
Friends,
with regret we inform you that the forums led by JD Hillberry and Mike Sibley moving to the address
www.thedrawingforum.com
Alexei Antonov Followers, please subscribe to
www.1art.com. This is the only forum where we will discuss issues of classical painting techniques.
With great regret I announce that artpapa Forum will closed due to technical problems.
Alexei Antonov
Jag skulle kanske kunna vara intresserad av att medverka i processen. Har diverse webb- och reklamkunskaper.
Hur ser det ut just nu? Några nya idéer och funderingar? Är det tänkt att ha sidan som ett klassiskt webbforum á la flashback?
Update om projektet, tack! (: