2013-04-08, 18:39
Medlem
Mellanbarnets avatar
Som topic lyder.
Vad vill ni göra på första dejten?
Vad vill ni helst gå eller hitta på?
Citera
2013-04-08, 18:51
Medlem
Ta en promenad eller se på film.
Citera
2013-04-08, 19:01
Medlem
Ouschhhs avatar
Dinner and drinks. Eller bara en drink. Absolut inte hemmakväll med film, jag tackar nej till sånt direkt.
Citera
2013-04-08, 19:04
Medlem
Sitta och babbla på fik eller på krogen, spela tvspel, paintboll, skjuta pilbåge eller luftgevär, fiska och allmänt ta det soft och prata, gå på zoo eller bio eller se på filn eller gå en promenad, röka gräs
Citera
2013-04-08, 19:08
Bannlyst
Ta en öl.
Citera
2013-04-08, 19:19
Medlem
Kanske gå runt på stan, mysa på fik, äta på resutrang, göra någon aktivitet? Finns massor!
Citera
2013-04-08, 19:28
Medlem
Katzyns avatar
Knulla :-D.

Nä men ett par drinkar först på något trevligt ställe kan väl vara bra.

Vad som är lämpligt beror ju lite på hur man känner personen innan dejten. Känner man inte varandra alls kan någon aktivitet där man har något annat att fokusera på med vara bra. Gärna någon spännande utflykt. Annars funkar väl biljard även om det är lite tråkigt.

Är det någon man känner bra sedan tidigare skulle jag gått direkt på "filmkvällen".
Citera
2013-04-08, 19:29
Medlem
Solbeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOM0
Ta en öl.

Det är fan det bästa man kan göra för att bryta isen! Där jag bor i Stockholm ska alla gå till fotografiska. Brist på fantasi?
Citera
2013-04-08, 19:48
Medlem
Customizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyrica23
Sitta och babbla på fik eller på krogen, spela tvspel, paintboll, skjuta pilbåge eller luftgevär, fiska och allmänt ta det soft och prata, gå på zoo eller bio eller se på filn eller gå en promenad, röka gräs

Förutom det där med gräset så lät du som en störtskön tjej! Såna ska dom vara, inte backa för att hitta på saker.

Skön stil = skön brud
Citera
2013-04-08, 20:03
Medlem
Ett råd: jag rekommenderar inte bio/film eller dylikt, speciellt inte första träffen. Anledningen till att man ses är för att lära känna varandra och det gör man genom att prata? blir inte så mycket prat i i en biosalong (hoppas jag iaf för det är sjukt störande)
Citera
2013-04-08, 20:13
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Ett råd: jag rekommenderar inte bio/film eller dylikt, speciellt inte första träffen. Anledningen till att man ses är för att lära känna varandra och det gör man genom att prata? blir inte så mycket prat i i en biosalong (hoppas jag iaf för det är sjukt störande)

Exakt!! Jag fattar inte hur man kan kalla det för date, när man är på bio oh måste hålla käft.

Jag föredrar fika på ett lugnt ställe sent på eftermiddagen, romantiskt. Då kan jag dels lära känna honom och dels njuta av att se på honom, inte en film som jag lika gärna kan se med vänner.
Citera
2013-04-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Customize
Förutom det där med gräset så lät du som en störtskön tjej! Såna ska dom vara, inte backa för att hitta på saker.

Skön stil = skön brud
Åh tack Ja jag gillar avslappnade människor. Skönt att bara ta det lugnt och lära känna varandra och göra nåt kul Finns ju massor av mer grejer man kan göra också, tex laga mat mm.

Dock håller jag med andra som skrivit att film/bio inte är så bra första dejten, man vill ju prata med varandra och risken är att det bara blir pinsam tystnad om filmen är dålig(been there.. killen skulle visa den roligaste komedin han visste och jag tyckte filmen var skittråkig. Skitjobbigt).

Då är det bättre man lär känna varandra först så man vet om man har samma smak osv ifall man ska se på film.

Sen är ju gräs inte en så stor grej, inte direkt som heroin liksom ;p rekommenderar att testa om du inte gjort det redan..
Senast redigerad av lyrica23 2013-04-08 kl. 20:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in