Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag ser att det finns möjlighet för flashback att starta ännu ett gräv i klass med dem som skötts tidigare med undantaget att det kommer vara flashback som initierar detta och inte någon utomstående part. Är det tillåtet för mig att starta en "grävtråd" där flashbacks medlemmar går ihop och gör vad de kan för att reda ut vad som skett?
Jag tänkte placera den i Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet men eftersom det inte finns någon egentlig ffrågeställning utan rör sig om att ta reda på vad som hänt är jag lite fundersam på om tråden ens är tillåten enligt regelverket. Jag kan förtäcka en tråd nog bra för att klara mig runt reglerna men tänkte ha en rubrik lik "Flashbackgräv - ..." för att folk skall veta vad det handlar om och man kan ha en sånär fokuserad diskussion inom tråden. Sedan är det kanske inte så bra att ta till sig ett sådant beteende.
Ju längre du går med dina påståenden desto högre krav ställs på verifikationer/källor redan i trådstart.
Jag tycker en rubrik kan innehålla ordet
"Flashbackgräv" om den i övrigt är informativ. Det skadar inte att på så sätt signalera att postare helst ska tillföra tråden något (stoff, analys/källkritik, sortering) när de postar.
/Moderator i bl a
KoMiOV