Flashback bygger pepparkakshus!
2005-05-24, 12:13
Medlem
Hejsan
jag har fått virus som jag inte kan ta bort varken med virus program eller i regedit finns det något annat sätt eller är det bara format som gäller ???
Citera
2005-05-24, 13:25
Medlem
phreakdentas avatar
Mer information - operativsystem, antivirus, symtom mm...
Citera
2005-05-24, 14:07
Medlem
"Hej, jag har fått en sjukdom/skada! Hur blir kag frisk? Måste jag dö?"
Citera
2005-05-24, 20:40
Medlem
OS win xp home
antivirus f-secure
den hänger sig efter ca 10-40 min lite beroende på vad man gör
hänger sig även om man gör en full virus koll
Citera
2005-05-24, 20:44
Medlem
jeajaks avatar
Hänger sig datorn? AV?
Har du kört någon on line-skanner?

Eftersom du verkar vara säker på att du har virus, och dessutom skriver att du inte kan ta bort det ur registret förutsätter jag att du vet vilket virus det rör sig om. Upplys oss om detta.
Citera
2005-05-24, 20:46
Bannlyst
Ursäkta mig men du låter som en typ tio-åring "Min dator har buggat sig, det är ett virus jag måste slänga skärmen" när du lämnat mobilen vid datorn lite för länge. Jag tror att du har något annat fel på datorn, inte virus i vilket fall.
Citera
2005-05-25, 20:22
Medlem
hmmm om du inte ändrar mina ord så verkar det inte som en 10åring... en format är inte lika med att slänga datorn....
det är ca 15 olika trojaner och sedan lite andra grejer men tackar för tipset om online scan tänkte alldrig på det
Citera
2005-05-25, 20:50
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flensy
hmmm om du inte ändrar mina ord så verkar det inte som en 10åring... en format är inte lika med att slänga datorn....
det är ca 15 olika trojaner och sedan lite andra grejer men tackar för tipset om online scan tänkte alldrig på det
Men din flummis... Först skriver du att du har ett virus och nu påstår du att det är drygt femton trojaner, hur ska du ha det? Ett ofta ouppskattat tips är att helt enkelt formatera - det skulle jag gjort i ditt ställe oavsett hur många bra antivirus och brandväggar det finns. Sen får du tänka efter vad anledningen till invasionen av din dator är, grunden till att slippa problem är att tänka i förebyggande syfte.
Citera
2005-05-25, 22:45
Medlem
Avva66s avatar
Jag kan rekomendera denna sida när det gäller onlinescanning,
Free online virusscan . Formatering är annars standardåtgärden för mej när
jag "klantat till det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto