2013-04-08, 01:44
Medlem
God kväll!
Jag genomgår en liten ålderskris/makeover och behöver hjälp att hitta kläder för att skaffa en ny stil, men vet inte vart man hittar rätt affärer.

Jag vill sticka ut, lite "påfågelteori" över det hela, jag har alltid handlat på MQ- och jack and jones- butiker och har börjat köpa mer och mer på stayhard.se.

Tänk er den här http://stayhard.com/se/sortiment/skj...waiian?search=

... I kombination med den här http://stayhard.com/se/sortiment/vas...ut?search=Väst

Jag söker liknande kläder. Sticka ut är huvudmålet, är så trött på min garderob full med svarta, bruna och enfärgade kläder.
Bor i Stockholm, men onlinebutiker går lika bra.
Citera
2013-04-08, 02:34
Medlem
gurkskals avatar
Beyond Retro
Citera
2013-04-08, 06:07
Medlem
sucuks avatar
Oj, sticka ut kommer du göra men inte på ett positivt sätt och jag förmodar att det är det som är målsättningen?

Generellt är det extremt lätt att "sticka ut" i detta land då hälften av befolkningen går i jeans och gärna med en svart jacka tillsammans med svarta eller vita sneakers.

Undvik alltså jeans och svarta kläder så är du redan en bra bit på väg.
Citera
2013-04-08, 06:49
Medlem
ArturoBandinis avatar
Ska du börja använda Hawaiiskjorta råder jag dig att beställa från hawaiiskjorta.se istället. Då får du i alla fall äkta vara.
Citera
2013-04-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
Beyond Retro

Gillade inte riktigt deras kläder på deras hemsida, känns för mycket hipster/vintage och andelen hipsters var typ 90% av befolkningen när jag bodde vid konstfack och jag vill sticka ut. Tack ändå!

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Oj, sticka ut kommer du göra men inte på ett positivt sätt och jag förmodar att det är det som är målsättningen?

Generellt är det extremt lätt att "sticka ut" i detta land då hälften av befolkningen går i jeans och gärna med en svart jacka tillsammans med svarta eller vita sneakers.

Undvik alltså jeans och svarta kläder så är du redan en bra bit på väg.

Mjo jag har knappt några jeans, har mest chinos men det har ju de flesta andra också

Jag har rätt stora problem med att kombinera kläderna och få det att se bra ut, en skitful skjorta kan se asbra ut om den har något annat plagg över sig, det var mest det budskapet jag ville få fram med startinlägget.
Man ska hat-älska stilen när man ser mig. Det ska få folk att tänka; "Vafan har han på sig... jag tror jag gillar det, men jag vet inte."
Typ lite Peter Siepen eller Johnny Depp, speciellt den sistnämnda som slänger på sig några olika plagg som ser hemska ut och sen ett tjockt lager smycken och ändå får det att se bra ut.
Senast redigerad av ffk 2013-04-08 kl. 11:04.
Citera
2013-04-09, 01:13
Medlem
Jag hittade en sida, www.asos.com, som har billiga och relativt stor bredd på klädutbud!
Citera
2013-04-09, 08:57
Medlem
Erasures avatar
Topman har kläder åt det hållet. Hade köpt denna om jag haft mer stake.
Citera
2013-04-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erasure
Topman har kläder åt det hållet. Hade köpt denna om jag haft mer stake.

Nja jag gillar topman men de har också en jäkligt vintageaktig stil med matta färger på kläderna istället för lite glansigare och gladare.
På första inlägget jag gjorde gillade jag mest hur ärmarna är sydda så att den nästan är ärmlös, och att den har starka färger och att den ser förjävlig ut om man inte kombinerar den med något.
Citera
2013-04-09, 17:26
Medlem
JamesTrombleys avatar
Topman, Weekday, Carlings och Solo säljer alla kläder i det stuket.
Citera
2013-04-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesTrombley
Topman, Weekday, Carlings och Solo säljer alla kläder i det stuket.

Är Solo dyra i priset på sina kläder? Aldrig besökt den butiken och hittar ingen onlinestore
Citera
2013-04-10, 23:30
Medlem
JamesTrombleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ffk
Är Solo dyra i priset på sina kläder? Aldrig besökt den butiken och hittar ingen onlinestore
Har du koll på hur Carlings priser är? Solo är väl nån hundralapp dyrare i snitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in