Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
Beyond Retro
Gillade inte riktigt deras kläder på deras hemsida, känns för mycket hipster/vintage och andelen hipsters var typ 90% av befolkningen när jag bodde vid konstfack och jag vill sticka ut. Tack ändå!
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Oj, sticka ut kommer du göra men inte på ett positivt sätt och jag förmodar att det är det som är målsättningen?
Generellt är det extremt lätt att "sticka ut" i detta land då hälften av befolkningen går i jeans och gärna med en svart jacka tillsammans med svarta eller vita sneakers.
Undvik alltså jeans och svarta kläder så är du redan en bra bit på väg.
Mjo jag har knappt några jeans, har mest chinos men det har ju de flesta andra också
Jag har rätt stora problem med att kombinera kläderna och få det att se bra ut, en skitful skjorta kan se asbra ut om den har något annat plagg över sig, det var mest det budskapet jag ville få fram med startinlägget.
Man ska hat-älska stilen när man ser mig. Det ska få folk att tänka; "Vafan har han på sig... jag tror jag gillar det, men jag vet inte."
Typ lite Peter Siepen eller Johnny Depp, speciellt den sistnämnda som slänger på sig några olika plagg som ser hemska ut och sen ett tjockt lager smycken och ändå får det att se bra ut.