2013-04-07, 15:18
Medlem
Suck... jag har kollat som en galning efter en lsning att fixa 'BOOTMGR is missing' om man INTE har ett operativsystem installerat och inte kan ladda frn skiva d samma meddelande kommer upp varje gng.

Jag skulle hromdagen installera om Windows 7 Home Premium p min dator. Jag har installerat om datorer frut s det var ingenting nytt... Jag formaterade hrddisken och skulle gra en mindre partition d jag tnkte lgga in Ubuntu p samma disk. Frutom att denna gng s klickade jag fel ngonstans (minns inte vad fr nt) och tnkte d att jag bara kunde prva igen.
Jag stnger av installations-setupen och startar om datorn och skulle starta frn skivan d jag mttes av BOOTMGR is missing, nu kan jag inte fixa boot managar fr datorn lter mig inte ladda frn DVD-lsaren fastn den ligger p frsta boot prioritet. Jag har lst och frstr hur man fixar boot manager OM JAG KUNDE LADDA FRN EN SKIVA!!! s jag frgar er nu om ngon av er har haft samma problem som mig?

Hur kan man fixa boot manager om man inte kan ladda frn en DVD-lsare?

P.S. Jag har tyvrr inget USB-minne stort nog att lgga in Windows Repair Disc p, ville bara skriva det om ngon av er tnkte fresl det.

Tacksam fr svar!
Citera
2013-04-07, 16:37
Medlem
man bootar p "orginal" windows skivan.

Vid installationen s vljer man reparerar gammalt OS.

S enkelt r det...
Citera
2013-04-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lot7ix
Suck... jag har kollat som en galning efter en lsning att fixa 'BOOTMGR is missing' om man INTE har ett operativsystem installerat och inte kan ladda frn skiva d samma meddelande kommer upp varje gng.

Jag skulle hromdagen installera om Windows 7 Home Premium p min dator. Jag har installerat om datorer frut s det var ingenting nytt... Jag formaterade hrddisken och skulle gra en mindre partition d jag tnkte lgga in Ubuntu p samma disk. Frutom att denna gng s klickade jag fel ngonstans (minns inte vad fr nt) och tnkte d att jag bara kunde prva igen.
Jag stnger av installations-setupen och startar om datorn och skulle starta frn skivan d jag mttes av BOOTMGR is missing, nu kan jag inte fixa boot managar fr datorn lter mig inte ladda frn DVD-lsaren fastn den ligger p frsta boot prioritet. Jag har lst och frstr hur man fixar boot manager OM JAG KUNDE LADDA FRN EN SKIVA!!! s jag frgar er nu om ngon av er har haft samma problem som mig?

Hur kan man fixa boot manager om man inte kan ladda frn en DVD-lsare?

P.S. Jag har tyvrr inget USB-minne stort nog att lgga in Windows Repair Disc p, ville bara skriva det om ngon av er tnkte fresl det.

Tacksam fr svar!

Har du funderat om du kan gra ngot med en *nix bootcd (installerat p usb fr att sedan laddas som frsta hrddisk) fr att motverka det du har hittat p? Typ, partionera om diskarna och grejor.
Senast redigerad av DVDRiP 2013-04-11 kl. 19:44.
Citera
2013-04-13, 00:49
Medlem
Fr du upp BOOTMGR is missing lser du inte frn dvd:n utan hrddisken.
Citera
2013-04-13, 01:35
Medlem
Samma hndelse intrffande mig vid OS installation. Fr min del lste det sig genom att mata ut cd-skivan nr problemet "BOOTMGR is missing" uppstr drefter gr du tillbaka till ruta 1 och matar in cd-skivan och prvar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in