2013-04-07, 14:12
Medlem
Drapåtrissors avatar
Är det väl använda skattepengar att bygga nytt till en grupp som bara kommer att belasta skattebetalarna framöver? Tydligen är inte standarden tillräckligt bra i dom befintliga lägenheter som finns. Svepskälet att även ungdomar ska få tillgång till lägenheterna tror jag vad jag vill om.
http://www.jnytt.se/nyhet/54327/kommunen-oppnar-for-hundra-nya-bostader
Citera
2013-04-07, 15:14
Medlem
Dom kommer med all säkerhet ta pengar från den kommunala hyresrättsbolagen Vätterhem, inte första gången dom gör det att ta ut vinsten från Vätterhem för att betala knarkares hem eller blattars.

Jag blir så arg när allt ska ta från de redan fattiga för att betala för folk man inte vill ha här från början, Sverige kommer gå under inom 20 år.
Citera
2013-04-07, 15:33
Medlem
IceEyess avatar
Det ska bli oerhört intressant att se hur stor andel av dessa lägenheter som kommer tillfalla ungdomar och pensionärer, och hur stor andel som kommer reserveras för flyktingar.
Citera
2013-04-07, 20:54
Medlem
tclaessons avatar
Det är en aningen bakvänt när man i första hand bygger nytt för utlänningar när den egna befolkningen har svårt att hitta bostad. Ett sunt samhälle hade prioriterat den egna befolkningen framför andra länders invånare. Jag fick i alla fall intrycket av dessa lägenheter enkom kommer att gå till invandrare, men man kan ju hoppas att lägenheterna även kommer en och annan svensk till nytta.

Jag ogillar att kalla folk för skällsord till höger och vänster, men desto mer sådant här jag läser desto mer passande känns ordet landsförrädare in på somliga politiker och andra aktörer inom flyktingindustrin.
Citera
2014-09-28, 14:37
Medlem
Det ständigt höga inflödet av asylsökande börjar göra staten och kommunerna smått desperata. I Jönköping provar kommunen med att få privatpersoner att hyra ut sina bostäder.

http://avpixlat.info/2014/09/27/kommun-soker-boende-for-asylsokande-hos-privatpersoner/
Citera
2014-09-28, 18:17
Medlem
Tmïnas avatar
hela hundra lägenheter om ett par år alltså. dessutom ska de "delvis" gå till flyktingar

det hela känns lite halvdant...
Citera
2016-12-04, 23:51
Medlem
Har dessa byggts upp? Var detta samset? Har hört att vätterhem har en massa lediga hyreslägenheter. Men dessa är öronmärkta för flyktingar. För ca 1 år sedan tog det 3 månader att få en lägenhet på råslett. Idag måste man köa i 500 dagar. Från 90 dagar till 500 dagar har kön vuxit för en lya i förorten. Helt sjukt! Så det låter ju rimligt. Vätterhem ska tydligen få mer betalt för att ta emot flyktingar. Finns det någon källa att Vätterhem gör så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in