2013-04-07, 12:53
Medlem
imperatrixs avatar
Ja, varför är det så? Kan det inte komma upp en ruta i citatrutan som säger att "det här inlägget är dolt, på grund av att [insert användare] är på din ignoralista", precis som det gör när de skriver ett inlägg? Och att det då kan gå att trycka på "visa inlägg" istället för att automatiskt få se det bara för att det citeras?
Citera
2013-04-07, 12:56
Medlem
Tekniska förhinder.

Det går att lösa, men inte så "lätt". Just nu sparas citaten som vanlig text i inlägget. Man kan sedan ange valfri "text" (användarnamnet) som skaparen av det citerade inlägget.

Jag kan tänka mig att ignore-funktionen är kopplat till användar-ID:t och inte användarnamnet. Därför skulle det kräva mycket prestanda att införa denna funktionen.

Själv tycker jag att man ska ändra citat-funktionen helt genom en ny tagg med användar-ID istället. Det finns många efterlängtade funktioner som hade kunnat införas då.
Senast redigerad av nummer10011 2013-04-07 kl. 13:01.
Citera
2013-04-07, 13:56
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Ja, varför är det så? Kan det inte komma upp en ruta i citatrutan som säger att "det här inlägget är dolt, på grund av att [insert användare] är på din ignoralista", precis som det gör när de skriver ett inlägg? Och att det då kan gå att trycka på "visa inlägg" istället för att automatiskt få se det bara för att det citeras?
Citerad text är helt enkelt text inom citat-taggar och tillhör därmed inlägget som postar det och inte inlägget det citerar.

Detta eftersom det egentligen inte finns någon direkt koppling till det citerade inlägget annat än att det är samma text. Det finns ingen länk, inget nummer eller något annat.
Bara ett namn, vilket även det tillhör det postade inlägget som en del av citat-taggen.

Man kan alltså göra vad som helst med originalinlägget, utan att det påverkar det citerade inlägget ett skit.

Allt citering gör är att automatisera processen med att trycka Ctrl-c och Ctrl-v och sedan omsluta texten med citat-taggar.

Man kan alltså säga att citeringen i ett inlägg tillhör den som postar det inlägget, och inte den som postade inlägget som citerades.
Citera
2013-04-07, 15:45
Medlem
Zoms avatar
En sak man skulle kunna göra är väl att införa så att man måste klicka själva citatet innan texten visas, oavsett vilken användare som citeras. Motsvarande:

Citat:
Ursprungligen postat av användare2
Citat:
Ursprungligen postat av användare1
Jag håller helt med! +1 LOL!

Då ser man fortfarande vem som skrivit utan att nödvändigtvis behöva se texten, man slipper också fenomenet när användare citerar längre inlägg som man själv redan läst.

Skulle ge bättre översikt i trådar samt att man slipper läsa vad de man har på ignore har skrivit i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in