2013-04-07, 10:01
Medlem
Hej

Kommer idag gå och köpa denna http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpaket
(OM inte någon här säger att den är skit...)
Den har dock windows 7.
Hur gör man en bra uppgradering till Windows 8?
Vill inte ha skräp kvar.

Vad köper man Windows 8 förmånligt?
Citera
2013-04-07, 10:10
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen
Hej

Kommer idag gå och köpa denna http://www.inet.se/produkt/1970171/samsung-np900x3c-premiumpaket
Den har dock windows 7.
Vill inte ha skräp kvar.

Stoppa i CD'n i datorn, gör en ren installation till Win8. Mest förmånligt är att ladda hem Win8 från TPB.
Citera
2013-04-07, 10:10
Medlem
Anon2s avatar
Köp inte Windows 8.
Stöd inte Modern UI och avsaknaden av startmeny.
Windows 8 suger.
Citera
2013-04-07, 11:09
Medlem
Polyklorfenols avatar
Varför inte göra "dual boot", så kan du testa och utvärdera Windows 8 vid sidan av Win7?

Det finns inga tekniska anledningar att välja Win 8 i dagsläget. Snarare sämre kompatibilitet med många program och vissa produkter.

Bra om man har många Windows-baserade enheter, som dator, telefon och surfplatta. Annars är jag inte särskilt imponerad som mer avancerad användare, men för den som aldrig sett Windows förut är den förstås smidig med sina appar.

Har sett den för drygt 500 på NetOnNets lagerbutiker, men vet inte om det bara gäller vid köp av dator hos dem.
Citera
2013-04-07, 11:12
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Varför inte göra "dual boot", så kan du testa och utvärdera Windows 8 vid sidan av Win7?
För att då säger han indirekt: "jag älskar Modern UI och avsaknaden av startmeny så fortsätt med skiten i framtiden också" till Microsoft, om han köper skräpet.
Citera
2013-04-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen
Hej

Den har dock windows 7.
Vill inte ha skräp kvar.

Det är bara att stoppa in skivan, om du inte upplever problem med din tidigare installation kan du ju välja att uppgradera Windows 7 med Windows 8 genom att stoppa in skivan när du kör Windows 7. Tror då Windows 8 importerar användar mappen samt lite inställningar och lite annat när man kör en uppgradering.

Kommer inte riktigt ihåg om det heter uppgradering eller något annat, men det går att köra så om man vill undvika formatera av diverse anledningar. Då får du även en windows.old mapp av ditt gamla operativsystem som du kan gå in i och hämta ut grejor du har glömt att köra backup på.

Jag hade nog inte tankat något från TPB med tanke på infektionsrisken. Utan försök hitta direkt länkar till MSDN eller technet etc. Kan ju kolla på mydigitallife.info för nedladdningslänkar. De har en Windows 8 repository om jag inte missminner mig.

Det billigaste borde väl vara att skaffa Window 8 core om du nu ska köpa något. Pro versionen tillkommer det inte alltför mycket intressant enligt mig (finns tredjeparts programvara att substituera med). Finns jämförelser på Wikipedia mellan de olika versionerna.
Senast redigerad av DVDRiP 2013-04-11 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in