2013-04-07, 13:05
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ni får läsa artikeln själv då den är kort.

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fkultur-noje%2Fhanna-fahl-halla-skrackfilmsregissorer-den-ondske fulla-snippan-ar-overanvand

Kort sammanfattning för den som inte orkar läsa: Nonsens och galenskap.
Citera
2013-04-07, 13:10
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
De mentalsjuka(?) radikalfeministerna dominerar i MSM; på olika bloggar, i radio och i viss mån på tv. De normala och vettiga feministerna av det äldre slaget har dragit sig tillbaka från MSM eftersom de redan uppnått sina mål. Och kvar finns alltså dessa stackars radikalfeminister som trollar runt i MSM och desperat letar efter något som de anser missgynna kvinnor och är kvinnofientligt. Se det som humor, en skänk från ovan, att man får något att skratta åt och skämta om

Fast egentligen tycker jag faktiskt lite synd om dessa förvirrade kvinnor.

De som ser ett större perspektiv drar sig undan, är en observation jag oxå gjort när jag ställt mig frågan. -Hur fan kunde det bli så här?
Jag vet två personer som dragit sig ur jourverksamhet p.g.a. att b.l.a. misandrin har gått före behövande kvinnors och barns behov av en lugn och trygg miljö... det blev manshatarspektakel som de ej ville vara delaktiga i.
Bådas val blev att i tysthet, sakta dra sig ur verksamheten. Som de upplevde tappat greppet i en tillvaro där distans till problemen är livsviktig.
Citera
2013-04-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
De som ser ett större perspektiv drar sig undan, är en observation jag oxå gjort när jag ställt mig frågan. -Hur fan kunde det bli så här?
Jag vet två personer som dragit sig ur jourverksamhet p.g.a. att b.l.a. misandrin har gått före behövande kvinnors och barns behov av en lugn och trygg miljö... det blev manshatarspektakel som de ej ville vara delaktiga i.
Bådas val blev att i tysthet, sakta dra sig ur verksamheten. Som de upplevde tappat greppet i en tillvaro där distans till problemen är livsviktig.

Bahareh Andersson är väl en av de få feminister som kämpar för något viktigt och som inte backas upp av de svenska radikalfeministerna. Det är så fegt och ynkligt att man väljer att fokusera på "ondskefulla vaginor" i skräckfilmer istället för att fokusera på att hjälpa Bahareh i sin kamp mot struktuellt förtryck som pågår i verkligheten. Inte ens Gudrun Schyman som man vet har något innanför pannbenet vill stödja Bahareh och ignorerar henne totalt. Nej, Schyman eldar upp pengar för att illustrera "orättvisorna" i bolagsstyrelserna där männen är överepresenterade, men vill inte elda upp kyskhetsbälten tillsammans med Bahareh som hon kallade för "vad är det för larvighet" i debatt på tv. Man vill inte göra det för att då spricker hela deras föreställning om att "antifeminism" är i symbios med "rasism". För man är ju rasist när man kritiserar Islamistiskt förtryck i Sverige. De ledande äldre radikalfeministerna har sedan ganska lång tid duperat massor av unga tjejer(och vissa män) som i sin tur växt upp och nu fått tillträde till de stora mediala arenorna vilket är minst sagt både skrämmande och tragikkomiskt.

http://www.newsmill.se/artikel/2013/02/01/vita-feminister-sviker-oss-muslimer
http://www.newsmill.se/artikel/2013/03/08/adj-gudrun-schyman-f-rortsfeministerna-f-r-leva-utan-din-solidaritet
Senast redigerad av Pazzamo 2013-04-07 kl. 14:44.
Citera
2013-04-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
5-De har helt och hållet förlorat siktet på jämstäldheten.
Jag trodde att alla redan visste att dagens "feminister" endast kämpar för kvinnliga rättigheter och inte jämndställdhet.

Att vara för jämnställhet är att vara Egalitär, och inte feminist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in