2013-04-06, 20:32
Medlem
hej,

jag är en tjej från holland, är på erasmus-utbyte i uppsala nu, och jag vill lära mig svenska. jo, ja kan redan lite svenska, men jag vill bo här i framtiden så jag vill gärna förbättra det som jag kan.

det verkar vara svårt att verkligen få kontakt med svenska människor. har ni kanske några tips för att få kontakter i uppsala? med studenter?
Citera
2013-04-06, 20:35
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauw
hej,

jag är en tjej från holland, är på erasmus-utbyte i uppsala nu, och jag vill lära mig svenska. jo, ja kan redan lite svenska, men jag vill bo här i framtiden så jag vill gärna förbättra det som jag kan.

det verkar vara svårt att verkligen få kontakt med svenska människor. har ni kanske några tips för att få kontakter i uppsala? med studenter?

varför vill man bo i sverige och inte holland, herregud vilket val :P
Citera
2013-04-06, 20:36
Medlem
http://www.uppsala.se/Utbildningbarnomsorg/Vuxenutbildning/Svenska-for-invandrare/

Edit: Är du snygg kan jag lära dig
Senast redigerad av Brraow 2013-04-06 kl. 20:42.
Citera
2013-04-06, 20:37
Medlem
zorzes avatar
[quote=mauw]hej,

det verkar vara svårt att verkligen få kontakt med svenska människor. har ni kanske några tips för att få kontakter i uppsala? med studenter?[/

Är du inte medlem på någon nation?
Citera
2013-04-06, 20:37
Medlem
Skaffa kårleg och gå på nationerna.
Citera
2013-04-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taazzy
Skaffa kårleg och gå på nationerna.

det gör jag redan
Citera
2013-04-06, 20:56
Medlem
Citat:
hej,

Varför vill du bo i Sverige?
Citera
2013-04-06, 21:02
Medlem
zorzes avatar
Citat:
det gör jag redan
De brukar ha olika arbetsgrupper. Gå med i en sån.
Citera
2013-04-06, 21:49
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
hej,

Jag har hört att tyskar tycker svenska är lätt att lära sig då de känner igen flera ord.

När började du lära dig svenska?
Citera
2013-04-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toriavic
Varför vill du bo i Sverige?

för att jag tycker om naturen här, utrymmet. bland annat.
Citera
2013-04-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Jag har hört att tyskar tycker svenska är lätt att lära sig då de känner igen flera ord.

När började du lära dig svenska?

för två år sedan.
Citera
2013-04-06, 22:21
Medlem
TheStupidGentlemans avatar
Citat:
för två år sedan.
Hur många PM har folk skicka till dej nu?

/ Joesey R Tackåhej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in