2013-04-06, 17:40
Medlem
Jag har en fråga. Jag har en ljudenhet/förstärkare och så här ser den ut på baksidan:

http://audiononline.com/images/uploads/in5_l2_3mmcSt.jpg

Jag visar baksidan eftersom det hör till min fråga. Det är ju fem tomma platser, bland annat platsen för USB-uttag. Hur fixar man det, alltså vad kallas det som man ska köpa till, för att placera där, så att man kan koppla usb-uttag dit? Tycker själv det är konstigt att den platsen är helt tom.
Citera
2013-04-06, 17:43
Medlem
j.loows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAwesome
Jag har en fråga. Jag har en ljudenhet/förstärkare och så här ser den ut på baksidan:

http://audiononline.com/images/uploads/in5_l2_3mmcSt.jpg

Jag visar baksidan eftersom det hör till min fråga. Det är ju fem tomma platser, bland annat platsen för USB-uttag. Hur fixar man det, alltså vad kallas det som man ska köpa till, för att placera där, så att man kan koppla usb-uttag dit? Tycker själv det är konstigt att den platsen är helt tom.

Det verkar ju nästan som att det är ett ljudkort som skall sättas dit när man kollar på kontakthålens utformningar
tyvärr kan jag än sålänge inte hjälpa dig att hitta ett eventuellt passande kort då jag ej vet fabrikat/modell på din förstärkare.
Citera
2013-04-06, 17:47
Medlem
Jaha, så kanske det är, frågade inte kundservice något om det innan köpet. Jag har en SM Pro Audio IN5
Citera
2013-04-06, 20:05
Medlem
Kabeltattarens avatar
Eller så är det så att de använder samma plåtbakstycke till flera olika modeller för att hålla nere produktionskostnader. Det kan alltså vara så att möjligheten som du söker inte ens finns. Det borde framgå av manualen.
Citera
2013-04-06, 20:10
Medlem
Bitmasters avatar
Hur ser det ut på insidan?
Citera
2013-04-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Eller så är det så att de använder samma plåtbakstycke till flera olika modeller för att hålla nere produktionskostnader. Det kan alltså vara så att möjligheten som du söker inte ens finns. Det borde framgå av manualen.

Jag tror du kan ha rätt, för när jag kollar in genom hålen så ser man i princip ingenting, eller ja.. det är tomt kanske 10 cm in och sen ser det ut som att det är baksidan av massa komponenter som man ser...

Verkar som att det finns en nyare eller en alternativ version till denna enhet där denna plats endast utgörs av en usb-port istället. Lite drygt, mig gör det inte så mycket egentligen men lär bli svårare att sälja med detta i åtanke
Citera
2013-04-07, 22:22
Medlem
j.loows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanAwesome
Jag tror du kan ha rätt, för när jag kollar in genom hålen så ser man i princip ingenting, eller ja.. det är tomt kanske 10 cm in och sen ser det ut som att det är baksidan av massa komponenter som man ser...

Verkar som att det finns en nyare eller en alternativ version till denna enhet där denna plats endast utgörs av en usb-port istället. Lite drygt, mig gör det inte så mycket egentligen men lär bli svårare att sälja med detta i åtanke

Du kan inte ta bort höljet och kolla?
Skulle det vara uttag för t.ex ljudkort, kommer man tydligt att se ett uttag för detta inuti apparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in