Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-06, 17:09
Medlem
Jag har haft ångest en längre tid och fått ett par panikångest-attacker. Går nu hos en kurator för att få bukt med min oro och ångest. Har världens hypokondri kan sägas.

Har dom senaste dagarna upplevt någonting som jag undrar över. Det kan komma plötsligt och kan beskrivas som att jag plötsligt får en känsla djupt inne i mig , en känsla av overklighet och starka tankar av något existensiellt, som exempelvis vem är min flickvän egentligen och varför finns vi här? I samband med detta får jag en kraftig ångest och oro i magen som växer sig kraftfullt för att sedan avta något. Attacken håller bara i sig i några sekunder, men efter är jag väldigt orolig över vad det kan vara. Under dessa sekunder känns det som att man håller på att tappa fotfästet och kontakten helt med omvärlden. Dock är jag vid medvetande. Vad kan detta vara. Kan det höra ihop med min oro och ångest?, som nu varit väldigt kraftig den senaste månaderna.
Citera
2013-04-06, 18:29
Medlem
Jag tror att det har med din ångest att göra, man kan ibland bli riktit förvirrad av det mm. Får man fråga varför du har ångest eller är det hypokondrin som spökar? Dina tankar har säker ett samband med ångesten som att försvar (att du tex inte vill bli överraskad för du vill inte gå igenom det så du känner dig otrygg, det där med din tanke om flickvännen mm?) som kanske kan förklara dina djupa känslor. Sen vet jag ju inte helt hur du har det men om man genomgår mycket tung stress så kan ens psyke komma på olika försvarsmekanismer vilket gör att ens värklighetsuppfattning kan ändras ganska ordentligt vilket blir förvirrande.
Citera
2013-04-06, 18:46
Medlem
Har haft en tung uppväxt. Är över 30 år och alltid haft ångest. Men efter första panikattacken i februari så har allt rasat samman. Har aldrig någonsin varit nere i ett sådant mörkt hål som jag är i nu. Har googlat på olika sjukdomar sedan klockan 11 i morse. Konstant, förutom att jag sov 1 timme vid 1-tiden. Litar inte på nått längre, även om min självkänsla är i botten, något den alltid varit. Var nu nere på livs och handlare. Plötsligt blev jag helt matt och kraflös i kroppen och den där vidriga känslan spred,sig i kroppen, ungefär som att jag ska ramla ihop. Svårt att fokusera och jag trodde att jag skulle ramla ihop. men det gick. är i sängen nu igen, och googlar vidare. I allt från epilepsi till borderline.
Citera
2013-04-06, 18:46
Medlem
Jag vill inte tro att det har med ångest att göra, jag menar så här kraftiga symtom? Tankarna som dyker upp är skitskumma. Exitensiella, filosofiska tankar. dom släpper efter ett par sekunder med den kraftigaste ångesten. oron finns ständigt kvar.
Citera
2013-04-06, 18:49
Medlem
ångesten gör mig matt i benen.
Citera
2013-04-06, 22:18
Medlem
Det är ångest. Försök sova lite, de brukar hjälpa lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in