• 3
  • 4
2013-07-19, 18:23
Medlem
juvasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarmaAndEffect
Prövade Spice för typ 7 år sen, rökte 3g, kände knappt något alls. Låter för mig jävligt märkligt att du fick den där reaktionen av den mängden.

För 7 år sen va dom ju bra mycket mer milda än nu så!
Citera
2013-07-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbbz
Så jag undrar nu:
1.Kan det ha varit något fel på spicet?
/
Kan det vara så att min kropp inte tål det?
/
Kan spicet varit dåligt blandat med örter osv så det typ bara var kemikalierna?

2. Bör jag akta mig från Spice? Är t.ex. cb bättre/säkrare?
3. Är detta något normalt? Har någon ni känner varit med om det?

Väldigt tacksam för svar

1. Har du rökt cannabis innan? Spice är kemikalier, av de Spice jag rökt kan jag bara säga att de fuckar up nerverna och man kan bli lite yr i början.

2. Håll dig till gröning och bruning, Spice blir man inte klok utav.

3. Fullt normalt, kommer inte ihåg min första gång direkt, men många 'färskingar' man släpats med genom tiden har mest blivit yr och spyfärdig.

Och under inflytande av alkohol så kan någon som är lite van också snea, helt vanligt, du väljer själv om du vill uppleva detta rus ett par gånger och sedan få en mer avslappnad bänghet, eftersom ruset normalt är 15-40 minuter beroende på hur du meckar tycker jag att det är bättre än gröning t.e.x om man inte är riktigt van, kom ihåg att allt bara kan slå till även fast du inte känner något när du röker, bättre att mecka 2 än 1 fet liksom
Citera
2013-07-31, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Bra tips med doseringen... Eller inte riktigt va? Vad fan ska 5-6 bloss vara för riktlinje, blir inte mer relativt. Spicet kan vara starkt, kanske meckar man kanske inte, spicet jag har nu krävde i början bara 1 bloss rent spice för att bli jävligt stukad, hade jag varit dum nog att följa ditt råd hade jag sneat ur för länge sen.

Och då varenda jävel som har IQ över 2 meckar med tobak istället för att ta rent så räcker inte 1 bloss om du vill känna av riktigt, tobaken hjälper till att plana ut så att du inte bara får i dig rent spice. Kanske nice om man skulle bonga en liten fuling men att rulla upp en ren?
Citera
2013-07-31, 19:23
Medlem
Battery6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey92
Och då varenda jävel som har IQ över 2 meckar med tobak istället för att ta rent så räcker inte 1 bloss om du vill känna av riktigt, tobaken hjälper till att plana ut så att du inte bara får i dig rent spice. Kanske nice om man skulle bonga en liten fuling men att rulla upp en ren?

Vad fan snackar du i nu va? Först säger du att man meckar med tobak om man har en IQ över 2 sedan säger du att du tycker att bonga rent är ok, så du säger alltså att ditt IQ är under 2 med dina egna mått mätt?

FYI så sa jag aldrig något om att rulla en på rent spice, man kan ju inte röka en hel joint på 1 bloss. Ska man röka rent överhuvudtaget tar man det i pipa och röker bara ett bloss och det räcker gott och väl för en som inte röker spice dagligen. Sedan meckar jag alltid 50/50 om det är med tobak och då blir ett bloss istället två och det räcker ändå gott och väl för den ovane.
Citera
2013-07-31, 19:48
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey92
1. Har du rökt cannabis innan? Spice är kemikalier, av de Spice jag rökt kan jag bara säga att de fuckar up nerverna och man kan bli lite yr i början.

2. Håll dig till gröning och bruning, Spice blir man inte klok utav.

3. Fullt normalt, kommer inte ihåg min första gång direkt, men många 'färskingar' man släpats med genom tiden har mest blivit yr och spyfärdig.

Och under inflytande av alkohol så kan någon som är lite van också snea, helt vanligt, du väljer själv om du vill uppleva detta rus ett par gånger och sedan få en mer avslappnad bänghet, eftersom ruset normalt är 15-40 minuter beroende på hur du meckar tycker jag att det är bättre än gröning t.e.x om man inte är riktigt van, kom ihåg att allt bara kan slå till även fast du inte känner något när du röker, bättre att mecka 2 än 1 fet liksom

THC/Tetrahydrocannabinol som cannabis innehåller är också en kemikalie bara att den framställs i en växt. Cannabinoider som säljs i pulver är syntetiska kemikalier, det vill säga att det är framställt i ett laboratorium istället för av naturen själv.

Jag ville bara påpeka detta. Inte för att det spelar någon roll, men rätt ska vara rätt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in