2013-04-06, 02:32
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RarityUberAlles
Det var en rätt intressant frågeställning. Man måste verkligen veta att man är anonym för att kunna skriva här, dvs om man inte står 100% för sina inlägg förstås och kan ta hot osv eller om man inte postar i några kontroversiella ämnen - Även om man postar i kontroversiella ämnen som 'skämt' eller för att pusha gränserna för yttrandefriheten för allmänhetens bästa så kommer det alltid finnas folk som tar saker på internet seriöst, så då måste man verkligen vara anonym.

Men jag tror inte att FB kommer finnas för evigt, om ca: 10-20 år så kommer nog inte FB existera, i alla fall inte i samma format även om man inte vet hur saker kommer ändras. Men samtidigt.. Så länge folk inte.. absolut kan faställa att man skrivit sina inlägg - Vilket är omöjligt eftersom någon annan måste finnas fysiskt med en samtidigt för att kunna bevisa det, allt annat är spekulationer och indicier, så spelar det ju ingen roll. Vet t.ex att jag själv skriver ca: 96 % lögner på internet och liknande, inte ens att jag menar det, blir bara mytoman på internet och kan påstå vad som helst utan att det har något med verkligheten att göra. Och när folk kan skaffa VPN, tor (där vem som helst kan skapa en anslutningspunkt) och skapa en falsk profil osv så är det mycket svårt att binda inlägg på internet till en fysisk person.
Jo. Men om man t.ex. röjt viss information som någon annan vet att du är den enda som vet då kan man ha försatt sig i en jobbig sits.
Citera
2013-04-06, 02:48
Medlem
RarityUberAlless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Jo. Men om man t.ex. röjt viss information som någon annan vet att du är den enda som vet då kan man ha försatt sig i en jobbig sits.

Jag vet dock hur människor fungerar, röjer man information som endast en själv vet om... Ja, då är det inget problem eftersom enbart en själv ska veta det. Du menar saker som du tror att någon annan vet om dig, men håller för sig själv.. Det fungerar inte så, har du delat med dig om en hemlighet eller någon historia som handlar om dig i förtroende till någon annan eller om någon listat ut det om dig så kan du räkna med att minst 50-100 personer eller fler vet om det och någon av dessa kan ha snott din historia.. Det är inte så sannolikt, men det går alltid att använda som lögn. Jag har själv använt historier som jag hört av andra och fått det att låta som det handlar om mig själv - Kan handla om roliga historier som hänt dom på krogen som jag snott, inte på FB nödvändigtvis, men på youtube osv utan att reflektera över det..
Citera
2013-04-06, 03:10
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RarityUberAlles
Jag vet dock hur människor fungerar, röjer man information som endast en själv vet om... Ja, då är det inget problem eftersom enbart en själv ska veta det. Du menar saker som du tror att någon annan vet om dig, men håller för sig själv.. Det fungerar inte så, har du delat med dig om en hemlighet eller någon historia som handlar om dig i förtroende till någon annan eller om någon listat ut det om dig så kan du räkna med att minst 50-100 personer eller fler vet om det och någon av dessa kan ha snott din historia.. Det är inte så sannolikt, men det går alltid att använda som lögn. Jag har själv använt historier som jag hört av andra och fått det att låta som det handlar om mig själv - Kan handla om roliga historier som hänt dom på krogen som jag snott, inte på FB nödvändigtvis, men på youtube osv utan att reflektera över det..
Nej jag menar om jag är den enda utöver den andra personen som vet något. Eller ett annat scenario är att flera, kanske många vet om vissa enskilda grejer. Men att veta vissa grejer i vissa kombinationer kan vara unikt för dig och det kan den andra veta. Jag menar att det kan uppstå olika saker där folk kan sluta sig till att inlägget är skrivet av dig från början. Men de kan inte veta om du är den som just då anges som författare av inlägget. Men bara att någon kan sluta sig till att inlägget är skrivet av dig från början kan räcka för att skada ska ske, skada som kan vara irreparabel. Någon kan sno inlägg vilket kan skapa ett separat problem med att fel inlägg associeras med en som person. Men bara att inlägget finns att läsa, oavsett sammanhang, kan i sig räcka för att irreparabel skada ska ske.
Senast redigerad av dokoalseled 2013-04-06 kl. 03:13.
Citera
2013-04-06, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Skrämmer det dig någonsin att det du skriver på flashback förmodligen kommer finnas kvar på nätet under resten av ditt liv? Det slog mig plötsligt att någon kanske kommer associera mina inlägg till mig och att det kanske skulle kunna få konsekvenser.

Tänk på vad du skriver bara.Om du som jag tillexempel är pedofil så kanske det inte är så bra att skriva om problemen i stadparken i boden om man bor där och i nästa tråd om problem med sin bil med specad årmodell osv.Detta var ett exempel det jag menar var att se till att ingen kan lägga ihop pusselbitarna så är det lugnt.
Citera
2013-04-06, 08:36
Medlem
02-02-2012s avatar
MItt förhållningssätt till flashback är att det som skrivs på flashback stannar på flashback, känner någon sig manad att ta det utanför flashback så kan väl jag göra det samma? Ni sitter och är rädda för allt ni inte behöver vara rädda för. Givetvis kan det bli lite jobbigt för en pedofil, nazist, marxist, anarkist, drogförespråkare, censurivrare, blocket-scammer, osv om era identitet röjs men det är nog i verkligheten inte så farligt som ni vill göra det till. Låt gå för att pedfoiler kanske jagas ur stan men för de flesta är det nog lungt.

Folk som gillar att tjaffsa och peka finger på email, foruminlägg, bloggar, SMS och annat skit klarar inte av en 'Göteborgare'. De lägger snabbt benen på ryggen eller viker sig om ni sätter hårt mot dem och när man avslöjas kommer ni märka att folk inte bryr sig nämnvärt och vissa håller med om vad ni sagt. Nu har inte mina flashback konton röjts men vad jag tror inte att det är så många som skulle bry sig om det skedde. Lämnade ni pojkrummet skulle ni se att ni inte är vidare ensamma i vad ni skriver och att ni väljer att föra all diskussion på flashback är vad som gör att ni känner er ensamma. Jag har blivit avslöjad för mina åsikter och det kom nog lite som en chock för avslöjaren att det som avslöjades redan var känt om mig.

Jag tar alla tillfällen som ges att prata politik, skatter, utlänningar, etc och de flesta svarar bra på det, tom vänstermuppar håller med mig i sak även om de kan tycka att min syn på välfärd inte riktigt är för dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in