2013-04-05, 17:21
Avslutad
För nån vecka sen fick jag tillbaka min mobiltelefon som jag haft utlånad ett tag. La den stadigt i kartongen på en hylla eftersom jag ska sälja den. Tror dock inte jag stängde kartongen. I lördags åkte jag till Göteborg o kom hem i tisdags.

Döm om min förvåning när jag hittar den på golvet! Det måste ha spökat här medan jag var borta. Telefonen har välts ner från en ca 130-140 cm hög hylla. Täcker garantin spöken som välter saker?
Citera
2013-04-05, 17:25
Medlem
Är det inte en iphone så klarade den sig nog bra ändå.
Citera
2013-04-05, 17:30
Medlem
xpxxs avatar
Gick mobilen sönder?
Har du hemförsäkring så bör det täcka skadorna på mobilen, men jag har för mig att du ändå får betala någon summa..
Citera
2013-04-05, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Är det inte en iphone så klarade den sig nog bra ändå.
Jo, det var en iPhone...

Citat:
Ursprungligen postat av xpxx
Gick mobilen sönder?
Har du hemförsäkring så bör det täcka skadorna på mobilen, men jag har för mig att du ändå får betala någon summa..
Jag har inte kollat det ännu, då jag inte fått tillbaka laddaren från han som lånade den. O den är helt urladdad.
Citera
2013-04-05, 17:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Kan du bevisa att det var ett spöke så ska jag gladeligen köpa tre nya telefoner till dig. Så slipper du tjafsa med försäkringsbolaget.
Citera
2013-04-05, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan du bevisa att det var ett spöke så ska jag gladeligen köpa tre nya telefoner till dig. Så slipper du tjafsa med försäkringsbolaget.
Det blir svårt att bevisa, då jag bor i en nybyggd lägenhet o har aldrig märkt några spökerier. Men på nästan samma plats där telefonen låg, så la jag ett USB-minne, o det är puts väck! Spökena kommer o snor saker när jag inte är hemma.

Fast innan lägenheterna byggdes så låg här en fabrik, med stora valsar o sånt sen 1800-talet. Så jag antar att det har dött personer här.
Citera
2013-04-05, 17:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Det blir svårt att bevisa, då jag bor i en nybyggd lägenhet o har aldrig märkt några spökerier. Men på nästan samma plats där telefonen låg, så la jag ett USB-minne, o det är puts väck! Spökena kommer o snor saker när jag inte är hemma.

Fast innan lägenheterna byggdes så låg här en fabrik, med stora valsar o sånt sen 1800-talet. Så jag antar att det har dött personer här.

Hur ska du då få försäkringsbolaget att godta din förklaring? Ja må vara en bitter gammal skeptiker, men jag kan nog garantera att jag är som en Västanvind jämfört med försäkringsbolagets paragrafridande jurister...
Citera
2013-04-05, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur ska du då få försäkringsbolaget att godta din förklaring? Ja må vara en bitter gammal skeptiker, men jag kan nog garantera att jag är som en Västanvind jämfört med försäkringsbolagets paragrafridande jurister...
Tja, jag har en sån där "drulle-försäkring", kan säga att den ramlade ner när jag flyttade om. Men jag tror själv ändå det är nått mystiskt med det hela.
Citera
2013-04-05, 17:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tja, jag har en sån där "drulle-försäkring", kan säga att den ramlade ner när jag flyttade om. Men jag tror själv ändå det är nått mystiskt med det hela.
Ja, du gör nog klokt i att inte blanda in alltför många spöken i din anmälan
Säg att du råkade vispa ner den på golvet med skägget vetja!
Citera
2013-04-05, 19:24
Medlem
NG88s avatar
Kan det inte va grannarna som har en fet musikanläggning och festar vilt när du inte var där? Vibrationer möjligt, spöken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in