Engagera dig omedelbart i ett parti. Gå in på det lokala partiets kontor och anmäl dig eller åk till en större stad i närheten och gör samma sak. De flesta partier har en oerhört stor brist på engagerade individer så de kommer antagligen att välkomna dig med öppna armar. Delta sedan i allt som de företager sig. Efter lite tid så kommer du bli ombedd att åka med på resor osv.
Jag pratar givetvis om partiernas ungdomsavdelningar nu. Om du lutar åt vänster kan jag rekommendera SSU de är väldigt aktiva och mycket engagerade.
Angående utbildning så är det lite mer diffust. Många politiker har ingen utbildning alls. Men jag rekommenderar nog en Pol.kand eller en juristexamen då båda omfattar sådant som du antagligen kommer att hålle på med som professionell politiker senare i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
UU har detsamma men UU:s utbildning är topprankad och med utomordentliga praktikmöjligheter, vilket inte gäller för SU.
Fast då måste han stå ut med Uppsalajuristerna samt deras Barbourjackor och tro mig; det vill han nog inte.