Du gillar uppenbarligen inte uppmärksamhet och föredrar att vara själv eller i mindre grupper, men är det för att du trivs med det eller är det för att du inte är trygg och får ångest av uppmärksamhet och socialt umgänge rent allmänt och i synnerhet när främlingar kommer in i bilden? Vill du kunna glädjas av sånt, innerst inne? Kanske är du lite introvert i kombination med socialfobi?
Edit:
Jag skrev om mitt inlägg.
Edit 2:
Det går att ändra på sig som person, bli den man vill vara, inte bara vara den man är, om man vill.
Edit 3:
Jag är nog lite introvert jag med nu när jag tänker efter, men jag har ingen socialfobi. Jag gillar ärlig uppmärksamhet, om jag gjort mig förtjänt av den, men jag strävar inte efter uppmärksamhet som en liten bekräftelsehora. Visst gillar jag även socialt umgänge och att vara i fokus, men så viktigt är det inte för mig. Har svårt för småprat om det inte finns någon bakomliggande orsak till småpratet, t.ex. "det ska tydligen regna i veckan" av någon jag inte känner i lunchrummet. "Orka", tänker jag. Om det fins en orsak bakom däremot, t.ex. en flört, ja då intresserar det mig. Jag tycker helt enkelt att det är skönt att bara vara för mig själv ibland, ha egentid där folk inte stör mig. Jag har lätt för att roa mig själv ect.