2013-04-03, 15:03
Medlem
Jag behöver "skrolla" tillbaka i kommandotolken(Windows Vista) för att se felmeddelanden. Men hur gör jag det? Den tar ju liksom slut. Jag tycker att jag ändrar på inställningarna som i properties och default. Visst, fönstret blir ju större men det räcker ju inte. Ofta är ju felmeddelanden mer än så. Alltså, jag kan ju skrolla men det är ju inte tillbaka till de första kommandona.

Jag har ändrat på buffert och så men det hjälper inte, är jag på rätt väg eller?

Någon?

Eller man kanske måste stå beredd och stoppa själva rullningen, men hur gör jag då det?

Anders
Citera
2013-04-03, 16:57
Medlem
Celenos avatar
Skulle det inte hjälpa att öka bufferten menar du?

Pause/Break-knappen pausar.
Citera
2013-04-03, 17:01
Medlem
Ljugtomtens avatar
Personligen så hade jag skickat output till fil om det är ett batchscript eller liknande du kör, och sedan haft output öppet i exempelvis Baretail som automatiskt läser in och scrollar efterhand som det kommer fler rader i filen. (Använder det mycket i jobbet för att följa loggfiler på system som är i drift och är frikostiga med loggandet)

Normalt matar du ut till fil genom att köra "script.bat > textfil.txt"
Citera
2013-04-03, 20:05
Medlem
Tack ska ni ha, det funka. Det räckte med att pausa/breaka. Perfekt. Att spara till fil kan också vara bra att ha senare.
Tack

Inte för att jag kanske behöver det nu men man kan alltså inte "skrolla " tillbaka inåt i kommandotolken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in