Citat:
Ursprungligen postat av Detvetegudarna
Visst har tobaksmängden minskat i påsarna - på grund av tobaksskatten och inget annat. Det är därför de ändå har lyckats hålla nere prisökningarna per dosa, samt att de kommit ut med starkare sorter (där mindre dos ger samma effekt).
Nu ska vi definitivt inte försvara tobaksmonopolets (numera swedish match) girighet enbart med att staten är girig. REJÄLÄ prisökningar har följt på prisökningar under de senaste, ja nu ska vi se..kanske 6 åren (nu behöver ingen komma och säga att när denne var en snadi pojk så kostade minsann en dosa stjärnsnus 2 kr) om jag räknar rätt. Jag är inte helt hundra på hur länge det har pågått men ett tag dök ju alla lågprissorter upp på marknaden (LD, Kronan osv...typ 2002 eller nått).
Då kostade lös och portion fortfarande lika mycket dosan.
Först efter det kom man på att det var dags att börja beskatta snusare rejält. Och SM har vid varje skattehöjning även lagt till några öre, nån krona extra när det inte märks så tydligt.
Nej Sverige ut ur EU, sänkt snusskatt och de politiker som motsätter sig det bör giljotineras offentligt. Fann vad jag hoppas på att EU snart rasar samman. Då ska jag bli snusbaron i Finland.