2013-04-03, 04:36
Medlem
Du har två val. Vi förutsätter att du äter kött. Medel konsument eller mer. Det första valet är att fortsätta som du gör, äta x antal kilo kött om året. Det andra alternativet är att köpa en elefant och gjöda den med steroider så det blir världens största elefant, förmodligen blir man världskändis för man kan visa upp första elefanten över 10 ton, och rik på kuppen. Men du måste trycka i elefanten sjukliga doser hormoner så den i princp exploderar, nästan dör :/
Väljer du alternativ två, så medför det att du inte kommer äta kött på ett år. Efter det året återgår du till din vanliga köttkonsumtion.
Vilket av de två alternativen känns mest moraliskt korrekt och varför?
Citera
2013-04-03, 04:54
Medlem
Eeeeeh nr. 1. Jag äter kött som vanligt. Det är gott. Djuren håller ängarna öppna och så vidare. Hoppas du har en poäng här lite efter trådstarten.
Citera
2013-04-03, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponton
Eeeeeh nr. 1. Jag äter kött som vanligt. Det är gott. Djuren håller ängarna öppna och så vidare. Hoppas du har en poäng här lite efter trådstarten.

Är du dum i huvudet på riktigt, eller jiddrar du bara med mig?
Citera
2013-04-03, 05:16
Medlem
BigFatCones avatar
Nu är väl ändå en ganska liten del av det kött vi äter i Sverige preparerat med massor av hormoner till höger och vänster? Dessutom gillar jag elefanter av många anledningar medans nätkreatur gillar jag för att dom ger mig mjölk och kött.
Citera
2013-04-03, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stensol
Är du dum i huvudet på riktigt, eller jiddrar du bara med mig?

Så här är det! Är det nån som bekräftar sej så dum som med dina frågor så förtjänar du såväl som alla andra svar på samma nivå.

Beträffande ordet jidder, står du och studsar i ditt pojkrum nu redo att agera på min kommentar.?

Hur är det själv? Vill du äta Dumbo Eller Bambi?
Citera
2013-04-03, 06:20
Medlem
Låter nån annan välja åt mig. Kanske genom att ställa frågan på Sveriges största idiotforum.
Citera
2013-04-03, 06:22
Bannlyst
Det skulle nog spela en mindre roll för mig personligen iallafall. Jag skulle nog inte ha något emot att skita i att äta kött i ett år.

Jag skulle nog välja båda av ren nyfikenhet. Alltså göda elefanten medan jag käkar sallad.
Citera
2013-04-03, 07:05
Medlem
Richie Apriles avatar
Haha, det är precis så här man föreställer sig en filosofisk diskussion!
Jag tar elefanten då, bara för att gå emot magkänslan.
Citera
2013-04-03, 07:27
Medlem
Äter extra mycket kött och preppar mig själv med bolan
Citera
2013-04-03, 08:07
Medlem
Här är en motfråga.

Du har två val.

Antingen så äter du grönsaker i ett helt år eller så odlar du en maskros i ett helt år.

Du trycker i maskrosen sjukt mycket växtgödningen så att den nästan dör.
Troligen så blir maskrosen världens största maskros och du blir rik och berömd.

Efter ett år så går du tillbaka och äter kött eller föder upp elefanter med hormoner resten av ditt liv.

Vad är det moralisk riktiga?
Citera
2013-04-03, 08:37
Medlem
Formidees avatar
Bli rik och berömd av att proppa i en elefant steroider. Väljer det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in