• 1
  • 2
2013-04-05, 15:05
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atheisten
Får jag fråga dig vad du tar för medicin om du nu tar en/några?
Tack på förhand
Jag tar ingen medicin.

Blev erbjuden anti-depp, tog det i någon månad sen slutade jag, finns ingen medicin att ta specifikt förutom att behandla effekterna av personlighetsstörningarna som t ex ångest, deppression.
Citera
2013-04-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb3n
Du låter mer som en deprimerad person än schizoid. Som jag ser det oftast är schizoider oftast dem som är något extremt introvert. Någon som alltid lever själv, gör alla saker själv och har ingen lust att ha vänner.
Men jag kan ha fel.

Dessutom det där med smuts och sådant. Det är ju klassisk symptom av OCD.
Sedan det andra om att inte känna känslor är en symptom av depression. Det kallas anhedoni.
Du visar två känslor tydligt för mej vid tillfället. Det är den första som är oro/rädsla och det andra är att du verkar vara ledsen.

Jag tror din analys är riktig. En verklig schizoid är enligt min mening en person, som är helt likgiltig inför mänskliga relationer. Därför känns det tveksamt, om en schizoid skulle kunna ha en flickvän t. ex. Hon skulle om inte annat känna av dennes likgiltighet, och avsluta relationen ganska snart.

Att Ts känner sig obekväm bland folk kan ha andra orsaker; kanske har Ts inte samma intressen som dennes bekanta, eller kanske de inte är på samma nivå begåvningsmässigt o.s.v.

Det har ju under senare år gått inflation i diagnoser, och poppat upp ett stort antal personlighetsstörningar inom psykiatrin. En personlighetsstörning är dock ingen sjukdom, utan mera ett uttryck för en särpräglad personlighet. Verkliga schizoider tror jag är väldigt få, visserligen bara en kvalificerad gissning från min sida, men t. ex. narcissism tror jag är betydligt vanligare.

Jag tror Ts är lite deprimerad, och lider av dålig självkänsla. Medicinering? Nej, det tror jag inte på - möjligen psykologsamtal.
Citera
2013-04-05, 17:19
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Men förhelvete om man söker efter olika saker så känner man lätt igen sig man anpassar sig och försöker hitta fel. Antingen så söker man sig till psykiatrin och får medz eller så går man till en privat psykolog och betar av probzen!
Citera
2013-04-05, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atheisten
Får jag fråga dig vad du tar för medicin om du nu tar en/några?
Tack på förhand
Inga mediciner över huvud taget & inga diagnoser.

Citat:
Ursprungligen postat av Snobb3n
Du låter mer som en deprimerad person än schizoid. Som jag ser det oftast är schizoider oftast dem som är något extremt introvert. Någon som alltid lever själv, gör alla saker själv och har ingen lust att ha vänner.
Men jag kan ha fel.

Dessutom det där med smuts och sådant. Det är ju klassisk symptom av OCD.
Sedan det andra om att inte känna känslor är en symptom av depression. Det kallas anhedoni.
Du visar två känslor tydligt för mej vid tillfället. Det är den första som är oro/rädsla och det andra är att du verkar vara ledsen.
Hmmm.....
Citera
2013-04-06, 18:18
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudtru

Hmmm.....
Vad menar du med Hmmm..... ?
Citera
2013-04-07, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xx-x
Vad menar du med Hmmm..... ?
Ifall jag bara är deprimerad, men har så svårt att tro det. Har inget att vara deprimerad över.
Citera
2013-04-08, 08:30
Medlem
xx-xs avatar
Citat:
Ifall jag bara är deprimerad, men har så svårt att tro det. Har inget att vara deprimerad över.
Ja, du lider ju iallafall, du har problem. Så jag hoppas du kontaktat psykiatrin redan, är svårt, men värt det.

Helt ärligt, oavsett vad du skriver, så finns det ingen här, inte ens en psykiatriker som kan ge dig diagnos via detta forum. Allt som sägs är gissningar, med personliga tolkningar från diverse kunskap dom har, du ser ju redan hur många olika diagnoser dom har gett dig. Det betyder inte att du inte kan ha en av dom, men det betyder inte heller ens att du har någon av dom.

Krävs en utredning i psykiatrin för din del.
Citera
2013-04-08, 08:38
Medlem
Citat:
Tack, fick 13 poäng, alltså i riskzonen för borderline.

Jag fick 19 och ja tror veeerkligen inte att jag har borderline. Jag går dock i terapi för fientlighet o ilsketerapi

Gå till en psykolog o kolla om de kan ge dej något bättre atg gå på än ett psyktest
Citera
2013-04-08, 13:05
Medlem
DenNyaDealens avatar
TS beskrivning låter som de allra flesta sönderstressade människorna i Sverige Skulle inte oroa mig, dessa symptom hittar du hos väldigt många som är "normala".
Om det nu är normalt att jobba röven av sig och inte kunna slappna av utan alltid vara på topp och "stimulas-junkie" lämnar jag till spekulation.
Citera
2013-06-18, 17:20
Medlem
Om jag inte missminner mig så dagdrömmer schizoida något enormt, så pass mycket att det påverkar deras vardag väldigt negativt.
Eller är detta något jag har fått får mig och stämmer inte alls?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in