2013-04-02, 19:07
Medlem
Igår så tror jag att jag fick lite kontakt med en tjej..
Vi chattade på och det verkade "klinga" bra och så, om man kan säga det...
Så efter ett bra tags chattande skrev hon att hon måste gå ifrån datorn, men att hon kan ge mig hennes nummer så kan jag ringa henne,
Men då är frågan
Vad säger man i telefon? Jag som hatar telefon överhuvudtaget tycker det verkar vara ett jättekliv från att skriva på chatt?
Och tyvärr bor hon jättelångt bort, övre sverige och jag undre, om man säger så, så träff är inte troligt alls...

Men någon som har tips på vad man ska säga i telefon om hon nu föreslår det?
För vi har redan pratat om allt som JAG kan tänka mig iallafall, vill ju inte gärna upprepa det på telefon
Citera
2013-04-02, 19:10
Medlem
"Hej"
"Hej"
"Va fan, du är ju en gubbe!"

Citera
2013-04-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemfailure
"Hej"
"Hej"
"Va fan, du är ju en gubbe!"

Haha lol... Jaa så illa kan det ju gå med, fast är 99% säker på att hon är en tjej

Fast vem vet.. jag kanske är en gubbe
Citera
2013-04-03, 04:09
Medlem
Tänk ut lite frågor i förhand. Det är mycket lättare om man kan få igång den andre att prata om man själv är lite blyg, sedan är det bara att hitta på lite följdfrågor till det han/hon säger, och skulle ämnet dö ut så har man ett par förberedda frågor att luta sig emot för att slipp långa tystnader.

Du har ju chattat med henne lite så du vet ju ungefär vad hon svarat på när du chattat, och så kan du ju bygga ifrån det. Finns säkert om du googlar en massa listor med frågor till konversationer. Om inte annat så vet jag att det finns för rollspel. Inget fel med att leta inspiration i karaktärsfrågor (frågor man skall ställa till karaktären som den sedan ska svara på så att man får en bättre insikt i dess personlighet).
Citera
2013-04-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
Tänk ut lite frågor i förhand. Det är mycket lättare om man kan få igång den andre att prata om man själv är lite blyg, sedan är det bara att hitta på lite följdfrågor till det han/hon säger, och skulle ämnet dö ut så har man ett par förberedda frågor att luta sig emot för att slipp långa tystnader.

Du har ju chattat med henne lite så du vet ju ungefär vad hon svarat på när du chattat, och så kan du ju bygga ifrån det. Finns säkert om du googlar en massa listor med frågor till konversationer. Om inte annat så vet jag att det finns för rollspel. Inget fel med att leta inspiration i karaktärsfrågor (frågor man skall ställa till karaktären som den sedan ska svara på så att man får en bättre insikt i dess personlighet).

Hmm, mycket bra tips!
Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in