2013-04-02, 20:50
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Drygt sju månader senare väljer vi nu att arkivera forumet helt. Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden är frågor som idag diskuteras framgångsrikt i andra forum. Forumet har inte längre något syfte, och då är det dags att arkivera det.
Jag tycker faktiskt att forumet fungerat utmärkt och att visst diskuteras det i andra forum men det är bättre att ha allting på en samlad plats.

Även om man diskuterar invandringsfrågor så berör det inte endast I&I forumet eller ekonomi diskuteras t.ex i politik-utrikes. Otroligt dåligt av Flashback, är rejält besviken på detta beslut vilket även många andra kommer bli.
Citera
2013-04-02, 21:09
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Känns också att trådar om judiska maktförhållanden med mera i framtiden kommer spåra ut grovt mycket mera med känsloinlägg och smutskastning mellan judehatarna och moral fascisterna som anser att man inte får kritisera judar bara för den busiga Adolf fick lite galna ideer

Tramstrådarna och rena antisemitiska känsloutspel i det forumet var det minsta problemet de hade. Tramstrådarna kan man ta bort med ett musklick. De trådar som upplevdes jobbiga för Flashbackadministrerarna var trådarna som objektivt radade upp fakta så att judarnas representation i ämnet blev omöjligt att förneka. Jag tror de helt enkelt blev rädda för informationen som gavs i dessa trådar.
Citera
2013-04-02, 21:34
Medlem
thestalkerdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Tramstrådarna och rena antisemitiska känsloutspel i det forumet var det minsta problemet de hade. Tramstrådarna kan man ta bort med ett musklick. De trådar som upplevdes jobbiga för Flashbackadministrerarna var trådarna som objektivt radade upp fakta så att judarnas representation i ämnet blev omöjligt att förneka. Jag tror de helt enkelt blev rädda för informationen som gavs i dessa trådar.

Tror jag skulle ha förklarat bättre än det luddiga jag skrev! Menade såklart att det var större chans att trådarna spårar ut beroende vilken avdelning själva tråden ligger i, Tror det är större chans att en sådan tråd går ått helvete om den ligger i F & I delforumet än i A,S & JM forumet. Känsloutspel och tramstrådar som du säger var A,S & JM minsta problem.
Citera
2013-04-02, 21:37
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Jag tror thestalkerdude främst syftade på att sionister och sabbatgojer kommer sabotera diskussionerna med eviga påhopp och ständigt tramsande om "foliehattar", "antisemiter" och "konspirationsteoretiker". Det är nämligen så "diskussionerna" i princip alltid urartar utanför det nu nedlagda delforumet; judaismkritiker som tvingas bort från sakfrågorna och istället får försvara sig på olika sätt och därmed blir varnade för off-topic. Dessutom raderas inlägg av mods och användare blir varnade för att inlägg som berör judiskt inflytande alltid är off-topic.

Vi får väl se vilka konsekvenserna av det här beslutet blir men det är horribelt och yttrandefrihetsfientligt att stänga forumet. Förmodligen har judiska organisationer följt trådarna i forumet och därefter utövat påtryckningar mot FB. Möjligtvis har man inflytande nog att på olika sätt attackera FB, servrar osv. Kanske har man även hotat folk. För några år sen lackade OG ur och fick FB att plocka bort ett gäng trådar och inlägg om deras förehavanden. Om detta är ett beslut enbart fattat av FB utan yttre påverkan så är det ännu mer obegripligt att man stänger ett av dom viktigaste delforumen.

Vad händer om man samlar ihop trettio trådar och ansöker om att öppna ett nytt forum för judiska maktförhållanden?
Citera
2013-04-02, 21:45
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag tror thestalkerdude främst syftade på att sionister och sabbatgojer kommer sabotera diskussionerna med eviga påhopp och ständigt tramsande om "foliehattar", "antisemiter" och "konspirationsteoretiker". Det är nämligen så "diskussionerna" i princip alltid urartar utanför det nu nedlagda delforumet; judaismkritiker som tvingas bort från sakfrågorna och istället får försvara sig på olika sätt och därmed blir varnade för off-topic. Dessutom raderas inlägg av mods och användare blir varnade för att inlägg som berör judiskt inflytande alltid är off-topic.

Vi får väl se vilka konsekvenserna av det här beslutet blir men det är horribelt och yttrandefrihetsfientligt att stänga forumet. Förmodligen har judiska organisationer följt trådarna i forumet och därefter utövat påtryckningar mot FB. Möjligtvis har man inflytande nog att på olika sätt attackera FB, servrar osv. Kanske har man även hotat folk. För några år sen lackade OG ur och fick FB att plocka bort ett gäng trådar och inlägg om deras förehavanden. Om detta är ett beslut enbart fattat av FB utan yttre påverkan så är det ännu mer obegripligt att man stänger ett av dom viktigaste delforumen.

Vad händer om man samlar ihop trettio trådar och ansöker om att öppna ett nytt forum för judiska maktförhållanden?

Jag tror droppen som gick bägaren att rinna över var tråden om Mossad.

Intressant det där med OG att de fick trådar rensade efter påtryckningar! Visar ju vilka veka fittor som styr och ställer här i alla fall.

Edit:

Jag är dock för denna förändring. Tycker judarna ska kunna diskuteras i alla forum, utan att ha en "speciell" plats för alla judiska ämnen.

Tror att det kan om det sköts rätt ha en utbildade faktor på vanligt sinneslött folk att lära sig om hur allt negativt i deras liv kan spåras tillbaka till en jude någonstans i Sverige eller internationellt.
Citera
2013-04-02, 21:49
Medlem
Reguluss avatar
Jag tror att ett klargörande från admin vore bra. Hur är det tänkt att det ska fungera i fortsättningen?

Som exempel kan vi ta den nya tråd som TRRRRIST just startat i I&I:

http://www.flashback.org/t2115042

Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Så låt oss diskutera alla sidor av den judiska invandringen och hur denna har gjort att Sverige har förvandlats till en sopptip av bajsbrunt folk på bara på några få decennier.

Kommer den här typen av skatologiska alster att flyttas till ATOK nu? Till PK? Eller är tanken att de ska ligga kvar i forumet där de postas?

Om det senare blir fallet misstänker jag att vi får se en kvalitetssänkning i vart fall i PI och PU som kan leda till att en del seriösa debattörer försvinner. Vilket vore synd.

Observera att jag inte förespråkar censur. Men det är viktigt att det finns en forumstruktur som gör det möjligt att föra en seriös debatt i olika ämnen utan att dränkas i konspirationstrådar och antisemitiskt dravel.

ASOJM har som jag uppfattat det fungerat som en avloppsventil. Mods har kunnat flytta många trådar dit som annars skulle ha låsts eller hamnat i PK.

Vore som sagt intressant att höra hur man tänkt att det nu ska fungera. Har mods och admins diskuterat detta? Finns det något policybeslut?
Citera
2013-04-02, 22:28
Medlem
02-02-2012s avatar
Betyder detta att Sverige befinner sig redan i krig-tråden kommer att flyttas tillbaks till PI där den startades?
Citera
2013-04-02, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Jag tror droppen som gick bägaren att rinna över var tråden om Mossad.

Intressant det där med OG att de fick trådar rensade efter påtryckningar! Visar ju vilka veka fittor som styr och ställer här i alla fall.

Hehe, är ju inte så lätt att vara cool och rakryggad i alla lägen. Tror de flesta av oss skulle backa och tänka efter om vi ställdes framför äkta ondska. Men det är klart att man skall kämpa för det goda så gott det går, i alla lägen! Dock verkar ju mycket av yttrandefriheten gjort oss korkade, delvis, också - men det är iofs en annan diskussion.
Citera
2013-04-02, 23:05
Medlem
Osmanvallos avatar
Det här var spiken i kistan för flashback som ett fritt forum och bekräftandet av det är judar i New York som numer äger Flashback precis som många av oss redan misstänkt en längre tid.

Varje tråd som har tagit upp detta med Flashbacks adress i New York där det finns otaliga judiska organisationer har snabbt förvisats till papperskorgen.

Riktigt synd att det stängs ner, inte bara för mig personligen utan för att alla lallande idioter där hade möjlighet att få ett uppvaknande och se vad som händer i världen

Sen bara den påhittade anledningen till att just den delen av forumet skall aktiveras är ju ett skämt, att han admin som skriver det inte skäms
Citera
2013-04-02, 23:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror att ett klargörande från admin vore bra. Hur är det tänkt att det ska fungera i fortsättningen?

Som exempel kan vi ta den nya tråd som TRRRRIST just startat i I&I:

http://www.flashback.org/t2115042

Kommer den här typen av skatologiska alster att flyttas till ATOK nu? Till PK? Eller är tanken att de ska ligga kvar i forumet där de postas?

Min fråga har nu besvarats:

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Som de flesta har noterat så har forumet "Antisemitism, sionism och judiska maktförhållanden" arkiverats (https://www.flashback.org/f288). Anledningarna till detta kan man läsa om här: https://www.flashback.org/t2115038

Vill ni diskutera något i I&I så är det riktlinjerna i I&I som gäller: https://www.flashback.org/announcement.php?f=226

I I&I gäller att man ska ha ett diskussionsunderlag och en frågeställning. En sådan här samlingstråd som enbart baserar sig på att personer har en judendomen som religion är inte speciellt konstruktiv i I&I.

Däremot så får man givetvis diskutera uttalanden av judiska personer och organisationer så länge som det är uttalanden som har med I&I att göra. På samma sätt får man diskutera muslimer och muslimska organisationer som gör uttalanden.

Vill man diskutera en eventuell konspiration utan att ha belägg för detta så är inte I&I rätt forum.

I&I => Papperskorgen

/Mod

Tydligen tillämpas samma kvalitetskrav som tidigare, i vart fall i I&I. Det är alltså PK som i fortsättningen gäller för denna typ av trådar.
Citera
2013-04-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tydligen tillämpas samma kvalitetskrav som tidigare, i vart fall i I&I. Det är alltså PK som i fortsättningen gäller för denna typ av trådar.

Nu var inte trådstarten den mest briljanta men om admin tog bort forumdelen för att censurera obekväma åsikter så vore det en katastrof för det fria ordet. Det vore bra om Admin utvecklade hur han tänkte.

Förövrigt tyder det på dålig självinsikt av Lobengula att ta bort en tråd bara för att man inte håller med om innehållet. Det är inte Lobengula i sin maktfullkomlighet som bestämmer hurvida uppfattningen att judar som etnisk grupp historiskt verkat för att främja sina intressen framför deras värdfolk utgör en konspirationsteori. Sådana moderatorer hör fanimig inte hemma på flashback. Särskilt när Admin har antytt att ämnen som relaterar till judar skall diskuteras i respektive forumsdel och INTE i konspirationsforumet.
Citera
2013-04-02, 23:55
Bannlyst
Hmm…det här är märkligt. För ungefär en vecka sedan startade jag tråden ”Några osmakliga exempel på judarnas avskyvärda behandling av palestinierna” som låstes väldigt snabbt. Jag fick inte ens möjligheten att vederlägga den odräglige sionisten bombaccis propaganda. Han påstod att jag är en lögnare och att de israeliska soldaterna har rätt att ”försvara sig mot terroristattacker”, trots att mina exempel handlade om civila palestinier.

Trots detta så protesterade jag inte (för jag vet att moderatorer inte tycker om gnällspikar) utan fortsatte med att posta viktig information i min andra tråd, ”Irakkriget – den judiska kopplingen”. Nu ser jag att forumet som den befinner sig i ska arkiveras.

Det verkar som att Flashbacks ”yttrandefrihet” främst är till för knarkare och folk med bisarra sexvanor. Jag förstår givetvis att respektabla Flashback-diskussioner om cannabis och tjejer som urinerar i ens mun är mycket viktigare än det faktum att sionisterna och deras västerländska lakejer startar krig efter krig i Mellanöstern, men nu är det faktiskt så att det finns personer som vill diskutera det sistnämnda, så varför kan inte deras önskan respekteras?

I vilket fall som helst…tack till de personer som berömde min tråd om Irakkriget. Det glädjer mig att ni tycker att den är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in