Handlade för 3 veckor sen av en svensk webbutik som som var relativ ny och därför inte hade fakturering utan man överförde pengar till deras SEB konto. Jag velade i flera veckor innan jag la min order just på grund av detta men de var de enda som hade varan jag sökte...
Några dagar senare visade sig att min vara var slut på lager och jag svarade på mail att jag vill då ha pengarna tillbaka. Absolut svarade de och bad mig skicka mina kontouppgifter. Nu har det gått 3 veckor och inga pengar på mitt konto. I och med det handlar om under 500 kr kan man inte vända sig till ARN (allmänna reklamations nämnden).
Jag har ett flertal ggr skrivit till dem att jag vill ha mina pengar tillbaka och får som svar otrevliga mail med att de gör de när de har tid (??).
Såklart tror jag inte att jag kommer se röken av mina pengar och min fråga är vad kan jag göra??
Kan jag polisanmäla? Hur kan jag tvinga dem betala tillbaka och var kan jag anmäla dem?
Först av allt, vilken webbutik handlar det om?
Har dom kontaktuppgifter, telefon o.s.v. upplagda. Har dom en riktig adress, inte bara postbox?
Det är varningssignaler jag brukar kolla efter.
Om det inte är någon suspekt/olaglig vara du beställt så är det väl bara att polisanmäla.
Ett tips om ni blir blåsta av en webbshop eller privatperson är att slänga upp adress till webbsidan eller mailadress och kontonummer till privatperson på: http://www.scambust.se/index.php
Bra sida för att förhindra folk att bli blåsta på nätet.
Tack, jag har hittat han där också. Han säljer via tradera med och har de senaste sex månaderna över 60 negativa omdömen. Visst har hans sålt över 3000 varor men tycker ändå att 60 dåliga omdömen är myyycket.
Min fråga var egentligen...KAN jag polisanmäla hans butik och vad kan jag göra så att han tar mig på allvar?! Tycker inte hans ak finnas kvar som säljare när han ehandlar sina kunder som han behandlat mig
Skadar ju aldrig. Antingen fungerar det eller så fungerar det inte. Som sagt, skadar aldrig att testa.
SKRIV på hans facebook konto!!! så alla andra ser det. Fråga efter dina varor/pengar där i ett öppet inlägg så alla kan se.. Fråga om han är seriös med alla negativa omdömme han fått på andra websidor, ställ frågan där alla kan se den på hans facebook..
Han verkar ju trots allt vara lite aktiv där.
Senast redigerad av aqswdefrgthy 2013-04-05 kl. 07:22.