2010-02-16, 00:14
Medlem
CheapSheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearium
Tänkte fråga om någon här har varit vid Broby sanatorium nyligen?
Hur är det med att ta sig in? finns det dörrar/fönster öppna?
Och framförallt, hur är det med tjuriga grannar och liknande som kan vara benägna att ringa länsman?

Tacksam för snabba svar

Ett par vänner var där nyligen och det var öppna fönster att komma in genom. I och med att det ligger avsides är det ganska fattigt med grannar. Kan inte lova nåt dock. På sommaren är det ett läger på området, mycket folk alltså. Ävern fastighetsskötare cirkulerar, men under vinterhalvåret är området så gott som helt tomt 24/7! Lycka till
Citera
2010-03-20, 08:56
Medlem
frankensteins avatar
Har varit en sväng till Vejby-sanatorium nu och kollat in det. Har förstörts ganska mycket sedan jasifil var där om man ska jämföra med hans bilder. Jag fick tyvärr ingen kamera med mig så jag har inga bilder. Såg att rostmannen lagt upp bilder också men jag kunde inte nå dem.

I ett av husen har traktens ungdomar tränat på att måla graffiti och sparka sönder dörrar. Det fanns inte så mycket att se där, det mest intressanta var väl råvinden. Verkar ha varit ett hus för patienter med många mindre rum.

I det andra huset är det en del köksutrustning kvar och det är inte lika förstört. Källaren var mest spännande där. Tyvärr fanns det bara tillgång till källaren och halva markvåningen, vi hittade inte in i den andra delen av huset och ovanvåningen. Vi var inte så sugna på att klättra upp för brandstegar och greja eftersom vi var där mitt på dagen.

Hela Vejbysanatorium håller f.ö. på att renoveras just nu. Jag kan även rekommendera sanatorieskogen om man är intresserad av svunna tider och byggnadsminnen o.s.v.
Citera
2010-03-20, 08:58
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheapSheep
Ett par vänner var där nyligen och det var öppna fönster att komma in genom. I och med att det ligger avsides är det ganska fattigt med grannar. Kan inte lova nåt dock. På sommaren är det ett läger på området, mycket folk alltså. Ävern fastighetsskötare cirkulerar, men under vinterhalvåret är området så gott som helt tomt 24/7! Lycka till

Nja. Överläkarens bostad är fortfarande bebodd och på vägen till B.S. är fortfarande arbetarnas hyreshus bebodda. På sommaren har mycket riktigt Tjernobyl-barnen sitt sommarläger där.
Citera
2010-03-20, 10:28
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Såg att rostmannen lagt upp bilder också men jag kunde inte nå dem.

Länka gärna till mina obefintliga bilder. Originalen är deletade.
Citera
2010-03-20, 19:10
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Länka gärna till mina obefintliga bilder. Originalen är deletade.

Som jag skrev så kan jag inte nå dem? Men jag kan bjuda dig på en bruten länk om du vill.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1017394_page0.html
Citera
2010-03-21, 20:08
Medlem
pujols avatar
Citat:
I det andra huset är det en del köksutrustning kvar och det är inte lika förstört. Källaren var mest spännande där. Tyvärr fanns det bara tillgång till källaren och halva markvåningen, vi hittade inte in i den andra delen av huset och ovanvåningen. Vi var inte så sugna på att klättra upp för brandstegar och greja eftersom vi var där mitt på dagen.
.

Jag har själv klättratupp för dem brandstegen för 1 månad sen och nej det går inte att komma upp på övervåningen om man inte bryter sig in
Citera
2010-03-22, 20:15
Medlem
Schutnes avatar
Citat:
Har varit en sväng till Vejby-sanatorium nu och kollat in det. Har förstörts ganska mycket sedan jasifil var där om man ska jämföra med hans bilder. Jag fick tyvärr ingen kamera med mig så jag har inga bilder. Såg att rostmannen lagt upp bilder också men jag kunde inte nå dem.

I ett av husen har traktens ungdomar tränat på att måla graffiti och sparka sönder dörrar. Det fanns inte så mycket att se där, det mest intressanta var väl råvinden. Verkar ha varit ett hus för patienter med många mindre rum.

Hela Vejbysanatorium håller f.ö. på att renoveras just nu. Jag kan även rekommendera sanatorieskogen om man är intresserad av svunna tider och byggnadsminnen o.s.v.

Pratar du om Vejby eller Vejbystrand, har sommarhus i trakterna så låter mycket intressant!
Citera
2010-03-23, 22:07
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pujol
Jag har själv klättratupp för dem brandstegen för 1 månad sen och nej det går inte att komma upp på övervåningen om man inte bryter sig in

Det var det jag misstänkte. Fanns det något spännande på ovanvåningen eller var det lika sabbat som allt det andra?

Citat:
Ursprungligen postat av Schutne
Pratar du om Vejby eller Vejbystrand, har sommarhus i trakterna så låter mycket intressant!

Vid havet?
Citera
2010-03-27, 12:55
Medlem
pujols avatar
Citat:
Det var det jag misstänkte. Fanns det något spännande på ovanvåningen eller var det lika sabbat som allt det andra?

Eftersom det var mörkt och hade bara en ficklampa tillhands såg jag inte så mycket. Det så ganska tomt ut men mer bevarat än dem andra rummen
Citera
2010-03-28, 21:52
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Som jag skrev så kan jag inte nå dem? Men jag kan bjuda dig på en bruten länk om du vill.

http://www.pixbox.se/alb_show_id1017394_page0.html

Wow Du har alltså sparat ett komplett värdelös länk till en användare som avslutade pixbox för ett jävligt bra tag sen.
Bilder som pseudonymen "Rostmannen" tagit och tar kommer aldrig att publiceras i någon form..
Citera
2010-03-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Wow Du har alltså sparat ett komplett värdelös länk till en användare som avslutade pixbox för ett jävligt bra tag sen.
Bilder som pseudonymen "Rostmannen" tagit och tar kommer aldrig att publiceras i någon form..
Du är verkligen den mest bittra person jag någonsin stött på
Citera
2010-03-28, 23:01
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvin_f
Du är verkligen den mest bittra person jag någonsin stött på
Okej, Jag har inte träffat dig så tyvärr kan jag inte uttala mig om dig som person.

Frågan är dock, Varför är jag bitter för att jag valt att sluta visa mina bilder?
Flertalet av personer som tex Jarko, Rebban, mfl har varit medlemmar längre än mig men aldrig visat bilder.
Klaga på dem med då.
Eller du syftar på något annat?

Ta det i PM då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in