2008-03-27, 14:07
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är det nog, det gick nån transportbrygga över vägen. Mittemot där sydåtervining ligge. Där ligger förresten också en sån där gammal fast lyftkran som drivs av linor. finns den kvar?

Stämmer, vad gäller lyftkranen tror jag den är borta den med.
Citera
2008-03-27, 15:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Stämmer, vad gäller lyftkranen tror jag den är borta den med.

vafan??!! Den har jag alltid velat klättra in i..Vet att det stod ett gammalt T44 lok inne på sydåtervinning..
Citera
2008-03-27, 23:27
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
vafan??!! Den har jag alltid velat klättra in i..Vet att det stod ett gammalt T44 lok inne på sydåtervinning..

Inget jag känner till men det är mycket möjligt
Citera
2008-03-27, 23:30
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Ahh, får sälla mig till skaran som varit i Klippans läderfabrik. Gillade också stället.

Bilder finns här

Om man vill förkovra sig kan jag även rekommendera den här PDFen med info om vad man gjorde i de olika delarna av byggnaden.
Citera
2008-03-28, 00:47
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Ahh, får sälla mig till skaran som varit i Klippans läderfabrik. Gillade också stället.

Bilder finns här

Om man vill förkovra sig kan jag även rekommendera den här PDFen med info om vad man gjorde i de olika delarna av byggnaden.

Fina bilder!, ett av få mer välkända ställen i Skåne man ännu inte besökt
Citera
2008-03-28, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jasifil
Någon som vet vad detta är för byggnad i Malmö? Ligger i närheten av infarten till Västra hamnen.

http://www.jasifil.se/public/_DSC5367.jpg

Gick in där på fyllan en gång. Bara ett stort rum... plötsligt så brakade golvet nedanförmig och jag föll ner en halv meter.. blev ingen skada dock förutom att jag började blöda på handen, men det skrämde skiten ur mig. =)
Citera
2008-03-28, 03:24
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Citat:

Bilder finns här

Snygga bilder! Som tekniktok blev jag sugen på ångpannan! Inget du har lite mer foton på va? Om du återvänder så leta efter någon typskylt på pannan, vore intressant med lite fakta!

/W
Citera
2008-03-28, 08:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Grymt intressant läsning!! Tack för den!
Citera
2008-03-28, 10:49
Medlem
jasifils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenHallKaft
Gick in där på fyllan en gång. Bara ett stort rum... plötsligt så brakade golvet nedanförmig och jag föll ner en halv meter.. blev ingen skada dock förutom att jag började blöda på handen, men det skrämde skiten ur mig. =)

Jag var nära att stiga igenom på ett ställe. Hjärtat stannade nästan. Inte kul att trilla med kameran i näven.
Citera
2008-03-28, 20:07
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Schellenberg
Snygga bilder! Som tekniktok blev jag sugen på ångpannan! Inget du har lite mer foton på va? Om du återvänder så leta efter någon typskylt på pannan, vore intressant med lite fakta!

/W
Oljepanna av märket Tubox, Generator AB från 1974. Manöverpanel från Turboflame AB. Atmosfären och färgerna i det rummet var inte att leka med..
Citera
2008-03-28, 23:50
Medlem
W.Schellenbergs avatar
Citat:
Oljepanna av märket Tubox, Generator AB från 1974. Manöverpanel från Turboflame AB. Atmosfären och färgerna i det rummet var inte att leka med..

Mycket intressant! Skulle vara kul att se det "live". Tack för infon!

/W
Citera
2008-03-29, 21:41
Medlem
jasifils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasifil
Exakt var ligger torvtäkten samt Broby sanatorium? Vore tacksam för lite adresser och/eller vägbeskrivningar. Tack på förhand.
Har varit i Broby och kollat lite. Här är lite info och bilder: www.jasifil.se/broby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in