2011-08-04, 10:14
Medlem
Running_mans avatar
Åhusparken försvinner just nu! Rivning påbörjades denna vecka...
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Både i Ödåkra och Kattarp vet jag att det finns fabriker som verkar stå övergivna
Spritfabriken i Ödåkra ska enligt uppgift vara i bruk, dock svårt att säg vad som sker där inne.
Citat:
Ursprungligen postat av C4_1880
"Konkursförvaltaren gör nu ett sista försök att få Brobysjukhuset sålt via exekutiv auktion. Om ingen köpare dyker upp blir fastigheterna herrelösa och lämnas helt åt sitt öde."

http://www.kristianstadsbladet.se/os...a-auktion.html
D.v.s. ingen större skillnad på läget...
Citera
2011-08-28, 04:40
Medlem
Någon som vet något om Vipeholmsskolan i Lund? Eftersom de är ett gammalt psykhem/mentalsjukhus borde där finnas kulvertar mellan de olika byggnaderna.
Citera
2011-09-01, 11:25
Medlem
saggesalivs avatar
Något som vet om det finns något intressant i trakterna Klippan-Ljungbyhed-Röstånga?
Citera
2011-09-02, 16:16
Medlem
EvertTaub3s avatar
Förr var vi alltid inne i ett gammalt tegelbruk som låg i Östra Grevie. Det revs 2006 har jag för mig och dum som jag var tog jag inga bilder på det, någon som känner till den gamla fina nedlagda fabriken och möjligtvis har några bilder på det? Har hört att ska finnas ett tegelbruk i Bjärred med, någon som vet någonting om det?
Citera
2011-09-03, 08:10
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Något som vet om det finns något intressant i trakterna Klippan-Ljungbyhed-Röstånga?

Uppdaterar mig själv!

Hittade en övergiven svinfarm och en ladugård när jag var ute och körde.
De låg precis utanför Klippan ungefär en kilometer innan Man svänger in till Stenestad.
Gick inte in då för jag hade bråttom hem, men ska kika in på Måndag!
Bilder kommer!
Citera
2011-09-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvertTaub3
Förr var vi alltid inne i ett gammalt tegelbruk som låg i Östra Grevie. Det revs 2006 har jag för mig och dum som jag var tog jag inga bilder på det, någon som känner till den gamla fina nedlagda fabriken och möjligtvis har några bilder på det? Har hört att ska finnas ett tegelbruk i Bjärred med, någon som vet någonting om det?

I det tegelbruket var jag också och lekte när jag var mindre

Är det någon som vet något bra stället runt Trelleborg-Österlen ??
Skicka gärna PM !
Senast redigerad av CherryPinup 2011-09-03 kl. 10:53.
Citera
2011-09-04, 13:16
Medlem
Jag är som ovan, letar efter nybörjar-UE ställen kring Ystadstrakten och undrar ifall några bra objekt finns häråt?
Citera
2011-09-05, 13:33
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Uppdaterar mig själv!

Hittade en övergiven svinfarm och en ladugård när jag var ute och körde.
De låg precis utanför Klippan ungefär en kilometer innan Man svänger in till Stenestad.
Gick inte in då för jag hade bråttom hem, men ska kika in på Måndag!
Bilder kommer!

Uppdatering igen!

Jag var tyvärr tvungen att ställa in besöket på svinfarmen och ladugården idag pga det hemska vädret, åker dit när det är lite finare väder och mindre regn...

Uppdatering kommer!
Citera
2011-09-09, 17:57
Medlem
I Kävlinge finns det ett numera nedlagt Scan koplex. Detta ska snart rivas och bli nya moderna bostäder, men än så länge står det orört till stora delar. Allt från slaktbänkar till kontostolar.

Bland annat finns det något som heter Livdjurshallen, som är en limbalks byggnad. Om man tar med sig en skruvdragare kan man komma in i några av byggnaderna utan problem då dörrarna ersatts med plywood och skruv.

OM någon åker det och utforskar skulle jag bli väldigt glad för att få några bilder till mig helt anonymt,
vi kan dela det via speed share el dyl.

Kan själv inte åka ditt och fotografera men skulle ha nytta av bilderna i mitt jobb.

//L
Citera
2011-09-09, 20:06
Medlem
Amazon-mannens avatar
Ang. Scan i Kävlinge,polisstationen ligger ju bokstavligt talat på tomten brevid, men de kanske har sådana där absurda öppettider som polisstationer i småhålor brukar ha; 13.30-14.15 varannan tisdag udda veckor. I övrigt stängt. eller nåt..

bara så ni är beredda
Citera
2011-09-14, 00:34
Medlem
Running_mans avatar
Broby sålt:
Köpet gick igenom -Brobysjukhuset är sålt

Undrar vad som kommer att ske där nu... plomberas hela området i väntan på renovering eller kommer det att se ungefär ut som idag ett bra tag framöver?
Citera
2011-09-14, 11:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loie
I Kävlinge finns det ett numera nedlagt Scan koplex. Detta ska snart rivas och bli nya moderna bostäder, men än så länge står det orört till stora delar. Allt från slaktbänkar till kontostolar.

Bland annat finns det något som heter Livdjurshallen, som är en limbalks byggnad. Om man tar med sig en skruvdragare kan man komma in i några av byggnaderna utan problem då dörrarna ersatts med plywood och skruv.

OM någon åker det och utforskar skulle jag bli väldigt glad för att få några bilder till mig helt anonymt,
vi kan dela det via speed share el dyl.

Kan själv inte åka ditt och fotografera men skulle ha nytta av bilderna i mitt jobb.

//L
Har sommarjobbat där för en herrnas massa år sedan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in