2013-04-01, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hur tänker du nu? Har man outat sig själv så kan man ju inte bli outad igen.
Nej, jag menar så här:

Om du har outat dig själv, och säger att du känner användare xxx, så har du ju avslöjat en hel del om användare xxx.
2013-04-01, 03:25
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nej, jag menar så här:

Om du har outat dig själv, och säger att du känner användare xxx, så har du ju avslöjat en hel del om användare xxx.

Det går jag med på. Om du med "en hel del" menar att användare X känner mig. Det krävs ju att jag har skrivit uttömmande om användare X, annars är ju det man avslöjar väldigt lite. Det krävs till och med att jag har skrivit så pass mycket om X att det inte finns några tvivel om vem det är. Visst, det finns undantagsfall det där detta så klart stämmer men generellt sett är det alldeles för långsökt.
2013-04-01, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det går jag med på. Om du med "en hel del" menar att användare X känner mig. Det krävs ju att jag har skrivit uttömmande om användare X, annars är ju det man avslöjar väldigt lite. Det krävs till och med att jag har skrivit så pass mycket om X att det inte finns några tvivel om vem det är. Visst, det finns undantagsfall det där detta så klart stämmer men generellt sett är det alldeles för långsökt.
Det där är ju rätt olika från fall till fall.

Men säg att jag i en tråd outar mig själv helt och hållet, och säger att "Jag heter blabla och bor på blagatan 3 i blasta". Om jag sedan skriver att jag känner X så kan detta vara rätt förödande i vissa fall. Tänk exempelvis på nazister och pedofiler och andra som försöker vara fullständigt anonyma här. Om någon skulle vara ute efter X så har han ju blivit hyfsat inringad. Om man sen som TS gjorde skriver "just nu sitter X hemma hos mig" så är det ju ännu värre.
2013-04-01, 04:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Men säg att jag i en tråd outar mig själv helt och hållet, och säger att "Jag heter blabla och bor på blagatan 3 i blasta". Om jag sedan skriver att jag känner X så kan detta vara rätt förödande i vissa fall. Tänk exempelvis på nazister och pedofiler och andra som försöker vara fullständigt anonyma här. Om någon skulle vara ute efter X så har han ju blivit hyfsat inringad. Om man sen som TS gjorde skriver "just nu sitter X hemma hos mig" så är det ju ännu värre.

Fast det där är ju så hypotetiskt att hälften är nog och jag vågar liknande scenarion är extremt ovanliga.
2013-04-01, 04:07
Medlem
Ja, mycket jobb blir det minsann.
DELETE * FROM comments WHERE poster = 'dinKompisUsername'
2013-04-01, 05:28
Medlem
Robss avatar
Citat:

Om du heter blabla och bor på blabla i blabla och vet att du känner X så vet vi ju inte mer än så, då får ju kolla efter vilka du känner och lösa ett pussel där man inte vet hur bitarna ser ut eller hur de ska sitta. Mest troligt är väl att man får fel person.
2013-04-01, 09:16
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Tack, då vet vi.

· KLICK ·

// Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto