2013-04-01, 01:53
Bannlyst
Hejsan!

Jag får inte outa denna kompis enligt era regler så jag tänkte att synden skulle straffa sig själv.
Men jag vill bara meddela att en kompis till mig har gjort ett script så det scriptet kan skriva massvis med spamminlägg exakt över hela forumet. Just nu var det bara ett text han gjorde. "attacken" kommer runt April.

Men då undrar jag vad det är för straff på det? Vad ska ni göra åt detta? Jag talar om hundratals inlägg runt 4 på natten exakt överallt. Kommer ta mycket lång tid att städa upp.
2013-04-01, 01:58
Moderator
memymos avatar
Har för mig det är ett visst antal sekunder innan man kan posta ett inlägg igen. Någon gång fick jag det medelandet när jag råkade citera mig själv istället för att ändra.

Det han skulle åka på är väll en permban för kfk.
2013-04-01, 01:58
Medlem
Wosps avatar
Om alla inläggen kommer ifrån en och samma användare så har admin säkert en knapp dom kan trycka på för att radera användarens alla inlägg vilket går på sekunder. Även om det kommer ifrån flera så kan det knappast handla om flera hundra eller flera tusen användare.

Sen så finns det väll en funktion som hindrar folk ifrån att posta inlägg för tätt på varandra. Brukar få upp någon text om det när man ska posta om det är ett kort inlägg efter det andra.

Edit: Man måste vänta 30 sekunder mellan varje inlägg. Möjligt att tidsgränsen blir längre om man postar flera inom för kort tid.
2013-04-01, 02:01
Moderator
Lobengulas avatar
Spambotar är ingen ny uppfinning
2013-04-01, 02:04
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Om alla inläggen kommer ifrån en och samma användare så har admin säkert en knapp dom kan trycka på för att radera användarens alla inlägg vilket går på sekunder.
vBulletin har inbyggt en knapp, som jag inte ser någon anledning skulle ha tagits bort för admins, som man kan använda för att ta bort en användares alla inlägg och sedan stänga av den. Det enda man behöver är en stor röd knapp på skrivbordet för att verkställa sådana avstängningar, du vet, för dramatiken

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Spambotar är ingen ny uppfinning
Har du missat rubriken? Har du inte läst förstainlägget? TS har ju en anonym kompis som kommer att ta sig runt alla spärrar och säkerhetsnivåer. Synd att ingen i outlaw kommer ta hotet seriöst nu när det är den första dagen i en viss månad
2013-04-01, 02:04
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Vi har skydd mot sånt, oroa dig inte.
Nu får han den plats i rampljuset som han inte fick på skolgården i lågstadiet.
2013-04-01, 02:06
Medlem
BigFatCones avatar
Att nämna din kompis användarnamn är inte mot reglerna.
2013-04-01, 02:07
Medlem
alecxzis avatar
För fan.

Hur gammal är din kompis?

Sådant här gjorde man när man var ung och tyckte det var häftigt med diverse scripts man kunde använda för att jävlas med folk.

Lär honom folkvett.
2013-04-01, 02:08
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
vBulletin har inbyggt en knapp, som jag inte ser någon anledning skulle ha tagits bort för admins, som man kan använda för att ta bort en användares alla inlägg och sedan stänga av den. Det enda man behöver är en stor röd knapp på skrivbordet för att verkställa sådana avstängningar, du vet, för dramatiken

Har du missat rubriken? Har du inte läst förstainlägget? TS har ju en anonym kompis som kommer att ta sig runt alla spärrar och säkerhetsnivåer. Synd att ingen i outlaw kommer ta hotet seriöst nu när det är den första dagen i en viss månad

Ja, och när TS är en person som har lyckats posta snart fler inlägg en vad jag har på tre månader. Jag har snart varit reggad i fyra år. Förmodligen försöker han bara skapa en tråd som kan fixa upp hans post acount lite mer.
2013-04-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att nämna din kompis användarnamn är inte mot reglerna.
Nja, kan det inte vara det? Tänk om TS exempelvis har avslöjat en massa personlig information i tidigare trådar, och kanske även outat sig själv. Då skulle det kunna vara rätt avslöjande.
2013-04-01, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Nja, kan det inte vara det? Tänk om TS exempelvis har avslöjat en massa personlig information i tidigare trådar, och kanske även outat sig själv. Då skulle det kunna vara rätt avslöjande.

Det är det jag tänkte.
Därför om Admin eller moderator frågar mig om lite uppgifter så kommer jag hänvisa till reglerna. Rätt ska vara rätt än fast synden kan straffa sig själv
2013-04-01, 03:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik

Hur tänker du nu? Har man outat sig själv så kan man ju inte bli outad igen.
Senast redigerad av BigFatCone 2013-04-01 kl. 03:03.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in