2013-04-01, 00:49
Medlem
faeriequeenes avatar
Om en flashbackare startar en tråd i Psykiska problem är denne då helt utesluten att kunna bli moderator?

I viss mån så vore det ju bra om en som har psykiska problem inte blev mod, men samtidigt verkar det ju taskigt att brännmäkra en användare så.

Så, hur förhåller sig Flashback till detta?
Citera
2013-04-01, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faeriequeene
Om en flashbackare startar en tråd i Psykiska problem är denne då helt utesluten att kunna bli moderator?

I viss mån så vore det ju bra om en som har psykiska problem inte blev mod, men samtidigt verkar det ju taskigt att brännmäkra en användare så.

Beror väl lite på vad problemet är syftar du på någon speciell?
Citera
2013-04-01, 00:53
Medlem
sommarlovs avatar
Nu är jag bara vanlig användare, men vad spelar det för roll?
Regler och förordningar kan psykiskt instabila människor förstå bättre än oss slötaskar!
Citera
2013-04-01, 00:54
Bannlyst
Psychopatic är väl en person som.. ja testat allt. Allt ifrån försöka bränna bort sina fingeravtryck med svavelsyra till.. du kan nog gissa. Så helt omöjligt är det nog inte.

Det har nog mer att göra med vad det är för fel på personen, tror inte att det är allt för lätt med en person med grav ADHD, tourettes och tvångstankar dock.
Citera
2013-04-01, 00:57
Medlem
Joomlas avatar
Vad spelar det för roll, enligt dig, ifall en moderator har psykiska problem (och varför citationstecknen i rubriken förresten)? Om en medlem från första början ens är aktuell som kandidat så spelar det nog mindre roll vilka psykiska problem den personen har, så länge det inte påverkar förmågan att skriva sammanhängande och resonera med andra (vilket förmodligen skulle märkts för personen varit intressant som moderator).
Citera
2013-04-01, 00:58
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Varför skulle detta vara ett problem? alla genomgår någon gång i livet psykiska kriser, några skriver här om det andra inte. Fullt naturligt. Jag tror mer att det kan spela roll vad man har för postbakgrund/historik i det stora hela för ens bedömning om det nu ens går till så.
Citera
2013-04-01, 01:00
Medlem
Robss avatar
Vet inte varför folk med psykiska problem skulle ha svårare att bli moderator?

Depressioner går exempelvis över, och har man varit deprimerad så hör det till det förflutna och det borde ju ha någon påverkan. En person med aspergers eller ADHD kanske är mycket bättre moderator än X. Och likaså kanske X är bättre än personen med aspergers eller ADHD.

Jag tror inte heller att man frågor en person innan han ska bli moderator "har du några psykiska problem?".
Citera
2013-04-01, 01:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faeriequeene

En person med psykiska problem kan bli moderator, ja.
Citera
2013-04-01, 01:47
Medlem
faeriequeenes avatar
Tack allihopa för era svar, ni verkar vara rätt eniga och jag håller med er men vi vet ju inte hur de resonerar i Outlaw och bland adminsen

Citat:
Ursprungligen postat av illuminati1337
Beror väl lite på vad problemet är syftar du på någon speciell?

Nä, det gör jag inte. Bara undrar om en skulle kunna bli mdoerator trots att denne startat trådar där den t.ex. behöver hjälp för att den vill begå självmord eller har tvångstankar eller tror sig vara manodepressiv. Typ något sånt

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En person med psykiska problem kan bli moderator, ja.

Ja, fast nu avhandlar detta inte om hur personer i sig har psykiska problem utan om den är öppen med det och startar trådar om det. Kan den fortfarande bli mod då? Det är frågan.

Finns det några exempel på detta i så fall?

Vore nyttigt att få reda på det!
Citera
2013-04-01, 02:18
Moderator
Lobengulas avatar
Mig veterligen så är det enda som är viktigt att man har intresse för forumet och kan föra sig i skrift. De flesta har väl ett bagage i någon form.
Citera
2013-04-01, 15:09
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Mig veterligen så är det enda som är viktigt att man har intresse för forumet och kan föra sig i skrift. De flesta har väl ett bagage i någon form.
Säger detsamma, under flashbacksforums levnadstid har det säkerligen förekommit både den ena och den andra diagnosen hos delar av moderatorkollegiet, finns väl alla former där som det finns på resten av flashback liksom.

Man ska ju ha i åtanke att moderatorerna är ju trots allt användare av forumet med, så att utpeka någon som mindre lämplig beroende på var denne postat trådar eller ej funkar nog inte så bra i längden.

Meningen med flashback forum är ju trots allt att alla ska kunna få komma till tals oavsett åsikter, mentalt tillstånd, psykisk ohälsa etc. Mot bakgrund av det vore det ju direkt kontraproduktivt att neka någon moderatorskap så länge dennes åsikter inte ligger på kollisionskurs med forumets regler och värderingar?
Citera
2013-04-01, 15:31
Medlem
faeriequeenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Meningen med flashback forum är ju trots allt att alla ska kunna få komma till tals oavsett åsikter, mentalt tillstånd, psykisk ohälsa etc. Mot bakgrund av det vore det ju direkt kontraproduktivt att neka någon moderatorskap så länge dennes åsikter inte ligger på kollisionskurs med forumets regler och värderingar?

Jo - det kanske det vore. Men fördomar finns ju även bland er mods och admins, ni kanske undermedvetet väljer bort lämpliga kandidatet pga av dennes egna öppenhet om dess mentala tillstånd. För jag antar att moderatorer tillsätts pga av det de "presterat" hittills på forumet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in