2013-03-31, 18:31
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Varför skulle inte kvinnor kunna anlita några huvudpersoner som ser till att elektroniken fungerar under den här veckan för? Kan du förklara det för mig.

På alla företag jag har jobbat varit inom som elektriker har jag inte sett en enda kvinnlig elektriker vilket jag tycker är synd
Citera
2013-03-31, 18:31
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Och även de som jobbar inom barnsjukvård och barnomsorgen.

Jag antar att kommunikation är rätt avgörande hur man kan klara av att sköta det andra könets arbetsuppgifter. Telefonerna kommer ju att gå varma.

Ja vi har konstaterat att det blir mycket övertid
Citera
2013-03-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Det hjälper inte att koka vattnet utan du måste destillera det för att slippa kemikalier och föroreningar.

Det finns en hel del flaskor med drickbart vatten som säkert räcker en bra bit. Finns även cola och annat att dricka. Vin kan väl vara trevligt.
Citera
2013-03-31, 18:34
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
På alla företag jag har jobbat varit inom som elektriker har jag inte sett en enda kvinnlig elektriker vilket jag tycker är synd

Jag känner 2st

en fransyska visserligen så inte i sverige...
men ja det är rätt konstigt, inte det tyngsta muskelarbetet så borde ju finnas fler tjejer.
Citera
2013-03-31, 18:34
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
så du tror inte kvinnor på samma sätt som män skulle klara av under en vecka, om vi tar en stad för enkelhetens skull...
samla ihop bensin köra iväg och hämta mat från lager, militärlager, bondgårdar, etc runt omkring?

men det skulle män klara?

För att det inte finns något att hämta. Bonden som producerar mat har inget bränsle till sina maskiner eftersom det inte finns drivmedel att få tag på. Odlar han något så är det för egen konsumtion så självklart säljer han inget såvida du inte har något att erbjuda i utbyte.

Det finns inga militärlager längre.

Alla lager är tomma efter ca tre dagar.

Jakt och fiske är det enda sättet att överleva på.
Citera
2013-03-31, 18:35
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Det hjälper inte att koka vattnet utan du måste destillera det för att slippa kemikalier och föroreningar.

Jag vet men det går ju o göra en provisorisk destillierings anordning med lite filter,kol och petflaskor dock blir det väl inte så mycket vatten och det tar långtid
Citera
2013-03-31, 18:36
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Det finns en hel del flaskor med drickbart vatten som säkert räcker en bra bit. Finns även cola och annat att dricka. Vin kan väl vara trevligt.

Som sagt är allt ovanstående slut efter tre dagar om du inte hittar någons gömma.
Citera
2013-03-31, 18:36
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Varför skulle inte kvinnor kunna anlita några huvudpersoner som ser till att elektroniken fungerar under den här veckan för? Kan du förklara det för mig.

Vet du hur ens hur kraftverk är uppbyggda och hur de underhålls i landet? Utan fotfolk som kan vara ute och reparera ute i obygden i elskåp så skulle systemen lägga ner på i bästa fall någon dag. Det är inte ingenjörer som är de viktiga här. Det är elkunniga vanliga knegare. Ingen kvinnlig ingenjör vid sina sinnens fulla bruk skulle våga hålla igång kärnkraftverk i denna situation heller ens om de kunde. Rinnande vatten är ganska viktigt för våra kärnkrafverk. Allt hänger ihop inom vatten och el.
Citera
2013-03-31, 18:37
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin

ja din förtryckargris som inte springer ut och jagar fatt på kvinnor tar dem i handen och leder dem genom el-studier och leder dem en efter en till dit företag tills ni är 50/50

skäms
Citera
2013-03-31, 18:37
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Jag känner 2st

en fransyska visserligen så inte i sverige...
men ja det är rätt konstigt, inte det tyngsta muskelarbetet så borde ju finnas fler tjejer.

Kan vara rätt tungt arbete det också inte så roligt att stå ute en hel dag i -25 -30 grader med armarna ovanför huvudet för att sätta upp armaturer, men absolut det måste ju vara det lättaste inom byggbranschen.

Ja mer kvinnor in i yrket inte mig emot

Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
ja din förtryckargris som inte springer ut och jagar fatt på kvinnor tar dem i handen och leder dem genom el-studier och leder dem en efter en till dit företag tills ni är 50/50

skäms

Haha är du serriös? Eller vart någonstans har jag sagt att jag är förtrykt? jag säger bara att det är synd att det inte är mer kvinnor inom den branschen inte att det måste vara det...
Citera
2013-03-31, 18:40
Medlem
Citat:
För att det inte finns något att hämta. Bonden som producerar mat har inget bränsle till sina maskiner eftersom det inte finns drivmedel att få tag på. Odlar han något så är det för egen konsumtion så självklart säljer han inget såvida du inte har något att erbjuda i utbyte.

Det finns inga militärlager längre.

Alla lager är tomma efter ca tre dagar.

Jakt och fiske är det enda sättet att överleva på.

Det rör sig om en vecka. Du är medveten om det?
Citera
2013-03-31, 18:49
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Det rör sig om en vecka. Du är medveten om det?

En vecka är ingenting, jag kör den apokalyptiska modellen. I vilket fall som helst skulle en vecka rent matmässigt bli kännbart då allt är slut i affärerna på tre dagar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in