2013-03-31, 16:54
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garmethew
Skulle alla män kunna bli gravida i ditt scenario?

Ja låt säga att motsatt kön inte är mer än en puppa som värper ägg för experimentets skull så här i påsktider passar det bra som modell
Citera
2013-03-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Ja låt säga att motsatt kön inte är mer än en puppa som värper ägg för experimentets skull så här i påsktider passar det bra som modell

Vad menar du, du angav ett exempel där det bara fanns män. Min fråga är skulle alla män kunna bli gravida?
Citera
2013-03-31, 17:13
Medlem
Skulle barnen ha exakt samma behov som i dag så måste ju hälften av männen vara kvinnor.
Citera
2013-03-31, 17:15
Medlem
Citat:
Nu är det en tanke-experimenterande tråd så ingen ide att hänga upp sig på teknikaliteter.

Men garagebankande pappor är vanligt så det går att vara pappa och innovativ samtidigt

Kvinnor som skött växtsamlande och matberedning fungerar ju på samma sätt.
Citera
2013-03-31, 17:16
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Skulle barnen ha exakt samma behov som i dag så måste ju hälften av männen vara kvinnor.

han tänker sig nog stork modellen ...fast de kommer flaxande meed färdiga, byxmyndiga individer
redo för sina upptäckaräventyr...

sött....

och stackars storkar...
Citera
2013-03-31, 17:24
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

1. Tar man bort nått kön från historien dör vi alla ut män, kvinnor inom en generation......så finito!

Jag såg en tecknad film en gång.. Den var c:a 40minuter lång, minns inte namnet på den tyvärr. I den så berättade de att innan kvinnor kom till jorden i ett rymdskepp, så blåste männen bubblor och satt och ruvade på dessa bubblor i 9månader och sedan tog gossebebisen till puben..

Sorry kunde inte låta bli att skämta till det när jag såg detta (Punkt 1)
Citera
2013-03-31, 17:24
Medlem
Citat:
han tänker sig nog stork modellen ...fast de kommer flaxande meed färdiga, byxmyndiga individer

sött....

och stackars storkar...

Frågan är ju vad man då skulle kämpa för? Kampen för kvinna och barn är väl det som driver mannen. Ska alla män vara homosexuella? Precis som jag antar att du insåg redan när du skapade tråden så måste man ändra på rätt mycket så att det inte finns något alls som liknar oss människor.
Citera
2013-03-31, 17:25
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

sött....

och stackars storkar...

Ja storkmodellen funkar. Det är ju inte kärnan i tankeexperimentet hur fortplantningen ska lösas. Men ni verkar hitta alla tänkbara sidospår för att undvika just kärnan i tanke-experimentet som är ganska graverande för feministen.

Men högteknologiskt samhälle behöver inte på default vara bättre. Jag har träffat många lågt resursade afrikaner som är mycket lyckligare i skratt och leende räknat och antagligen har ett rikare liv än en stor mängd svenskar
Senast redigerad av narlysimpelton 2013-03-31 kl. 17:30.
Citera
2013-03-31, 17:29
Medlem
Citat:
Ja storkmodellen funkar. Det är ju inte kärnan i tankeexperimentet hur fortplantningen ska lösas. Men ni verkar hitta alla tänkbara sidospår för att undvika just kärnan i tanke-experimentet som är ganska graverande för feministen.

Men högteknologiskt samhälle behöver inte på default vara bättre. Jag har träffat många lågt resursade afrikaner som är mycket lyckligare i skratt och leende räknat och antagligen har det rikare liv än en storm mängd svenskar

Är det oväsentligt hur barn kommer till i ett samhälle så gläds man väl åt ständigt sjunkande födslotal antar jag.
Citera
2013-03-31, 17:33
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Är det oväsentligt hur barn kommer till i ett samhälle så gläds man väl åt ständigt sjunkande födslotal antar jag.

du är inte ens i närheten av poängen med tanke-experimentet
Citera
2013-03-31, 17:33
Medlem
Citat:

Men högteknologiskt samhälle behöver inte på default vara bättre. Jag har träffat många lågt resursade afrikaner som är mycket lyckligare i skratt och leende räknat och antagligen har ett rikare liv än en stor mängd svenskar

Sen om du menar att kvinnor slapp vänta barn, föda dem och ta hand om dem så skulle ju deras liv se annorlunda ut. Det skulle inte bli en fördel att ha en mamma som var moderlig efter moderlighet skulle sakna värde. Kvinnorna skulle kunna bli män om barnen kom med storken.
Citera
2013-03-31, 17:35
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Sen om du menar att kvinnor slapp vänta barn, föda dem och ta hand om dem så skulle ju deras liv se annorlunda ut. Det skulle inte bli en fördel att ha en mamma som var moderlig efter moderlighet skulle sakna värde. Kvinnorna skulle kunna bli män om barnen kom med storken.

jag tror inte du kommer hitta fram till poängen med experimentet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in