• 2
  • 3
2016-01-27, 07:43
Bannlyst
.
Senast redigerad av GatorG 2016-01-27 kl. 07:46.
Citera
2016-01-27, 09:52
Medlem
spknoises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Varför skulle de inte vara stolta över det? Är det något skämmigt över irländskor?

Absolut inte! Jag gillar keltiska kulturen Men Island har ju ryktet om sig att vara vikingalandet om du förstar vad jag menar Själv finner jag islänningar inte alls särskilt intresserade av vikingar som man är i Skandinavien Kelter och vikingar kanske är en bra kombination? Starka, tuffa vikingar med ett iriskt temperament och stolthet
Senast redigerad av spknoise 2016-01-27 kl. 09:54.
Citera
2021-02-22, 11:03
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesBenzSwe
Är det möjligtvis Island? Det är vad jag tror.

Nej. Kelterna är detsamma som Gallerna, och dom känns igen på deras mörka hår och bruna ögon MEN Europeiska anletsdrag. Dom vandrade tidigt in i Germanien (Tyskland) och har därifrån vandrat norrut in i dom nordiska länderna. Kelter är den vanligaste rasgruppen i Västeuropa.

Ej att förväxlas med dom sk tattarna och zigenarna som har österländskt urprung.
Senast redigerad av Bullfetta 2021-02-22 kl. 11:12.
Citera
2021-02-22, 11:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Vikingarna tog massa kelter som slavar från Irland till Färöarna, Island, Norge och Danmark. Så jag gissar Färöarna och Island är det mest rimliga svaret.
Citera
2021-02-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nej. Kelterna är detsamma som Gallerna, och dom känns igen på deras mörka hår och bruna ögon MEN Europeiska anletsdrag. Dom vandrade tidigt in i Germanien (Tyskland) och har därifrån vandrat norrut in i dom nordiska länderna. Kelter är den vanligaste rasgruppen i Västeuropa.

Ej att förväxlas med dom sk tattarna och zigenarna som har österländskt urprung.

Ni hade tydligen inte så mycket historieundervisning, åtminstone in om den Europeiska historien, hemma i er skola i Afrika?
Citera
2021-02-22, 13:38
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ni hade tydligen inte så mycket historieundervisning, åtminstone in om den Europeiska historien, hemma i er skola i Afrika?

Nej, du har fel. Kelterna är inte afrikaner, utan just ursprungliga Européer med rötter i Gallien (Frankrike/Tyskland/Norditalien).

Här kan en muslim som du läsa på lite: https://sv.wikipedia.org/wiki/Gallisk-keltiska_folk
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in