2013-03-31, 03:06
Medlem
Nu dom senaste månaderna, nästan varje dag så tänker jag - absolut inte hela tiden eller så att det påverkar mig speciellt mycket, men det går liksom upp över mig ibland - och jag tycker det är så sjukt att man ens lever och att man någon dag ska dö. Jag tycker det är en väldigt jobbig tanke.

Funderar också väldigt ofta på att vi bara inte kan vara dom enda intelligenta varelserna i universum och tanken på att någon på en annan planet säkert tänker samma tanke just nu är så sjuk. Det är inte en lika jobbig tanke, men det är helt klart sjukt och man känner lite ångest för man vill veta mer.

Det jag undrar mest över är det förstnämnda. Vad kan det bero på tror ni att jag tänker så ofta på det? Är det stress? Depression? Jag vet faktiskt inte.
Citera
2013-03-31, 03:24
Medlem
Det är vanligare än vad du tror.
Att tänka så här är inte ovanligt.

Och frågor som vi inte kan få svar på får du acceptera.

Kram
Citera
2013-03-31, 03:38
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerium
Nu dom senaste månaderna, nästan varje dag så tänker jag - absolut inte hela tiden eller så att det påverkar mig speciellt mycket, men det går liksom upp över mig ibland - och jag tycker det är så sjukt att man ens lever och att man någon dag ska dö. Jag tycker det är en väldigt jobbig tanke.

Funderar också väldigt ofta på att vi bara inte kan vara dom enda intelligenta varelserna i universum och tanken på att någon på en annan planet säkert tänker samma tanke just nu är så sjuk. Det är inte en lika jobbig tanke, men det är helt klart sjukt och man känner lite ångest för man vill veta mer.

Det jag undrar mest över är det förstnämnda. Vad kan det bero på tror ni att jag tänker så ofta på det? Är det stress? Depression? Jag vet faktiskt inte.

jag håller med men själv så vet jag att det troligen är långt till dess kan säga att jag ser fram emot det ibland och ibland inte vill liksom få det överstökat men livet är väl okej så just nu så man får vänta ett tag i alla fall tills det oundvikliga sker eller eventuellt nån gång själv avsluta det

det viktigaste är att livet inte blir en riktig plåga tex extrema smärtor osv som man får leva i år eller dagar med och får jag välja min död så hoppas jag den sker ute på natten med natthimmel och nån lagom bisarr plats med snabb död inkluderat

eller varför inte falla ihop när man ger en snygg tjej en puss så har man ju fått som ett sista farväl
att dö i hjärtinfarkt eller somna in är bra också men rätt tråkigt

pratade faktiskt med en nära tjejkompis om detta en gång hon sa till mig att tänk inte så mycket på det då hon trodde att det kändes som tiden innan jag fanns till hoppas det är så då är det bara smärta och plåga som oroar mig
Citera
2013-03-31, 11:18
Medlem
gothfingers avatar
Citat:

Alla ska ju dö nångång, så. Nu behöver du inte tänka på det mer =)

Det kan även bero på att du har för mycket fritid.
Citera
2013-04-03, 16:02
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2013-04-04, 00:08
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:

jag tänker jämt på döden med, och har depression så de kan va så att du med har det.
Citera
2013-04-04, 20:05
Medlem
Det är lite svårt att säga hur allvarligt ditt problem är utifrån det du skriver, hur mycket det här upptar dina tankar och i hur stor utsträckning det är något som hindrar dig från att leva ditt liv som du vill. Men det verkar ju som att det är något som kommer till dig då och då dagligen, att du börjar tänka på det av en eller annan anledning.

För det första så tror jag att det där är något som händer oss alla, förr eller senare. Jag tror att de flesta av oss kommer att tänka mycket på döden under längre perioder. Ofta slår man ju bort sådana tankar, men jag tror att det är bättre att prata om de med andra, vilket ju är vad du gör just nu! Är det så att du slår bort tankarna ganska fort eller brukar du liksom grubbla på det länge tills du kommer till någon slags slutpunkt i dina funderingar? Annars kan det kanske vara nyttigt att göra det, även om det är jobbigt, att låta tankarna komma. Det låter inte som att du är helt deprimerad, och i sådana fall verkar det onödigt att överdramatisera det hela och må dåligt över att du mår dåligt, om du förstår hur jag menar.
Citera
2013-04-05, 02:37
Medlem
Mår så jävla dåligt har nyligen förstört hela mitt liv har börjat dricka varje dag har blivit av mad min fru.hade nyligen sparat 130000 som har spenderat på horor nu är jag helt pank är så jävla nere att jag inte orkar jobba vill bara ta mitt liv för att få slut på smärtan som får mig att ligga på golvet och skrika i kramper och kräkningar.hoppas det fins ett ljus någonstan vet inte hur jag ska klara mig från att ta mitt liv fins det någon annan här som mött botten och kommit till baka vore skönt att få läsa om någon som klarat det jag går i genom förlåt att jag lånade tråden för jag vet inte hur jag startar en egen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in