2013-03-30, 18:56
Medlem
Treyguys avatar
Man kan ju vrida skärmen 90/180 grader i Windows, men det är ju fruktansvärt komplicerat att använda musen eftersom dess funktion inte riktigt följer skärmens vridning! Så tänkte om någon vet ett program eller motsvarande som gör att man kan styra musen normalt? Vill ju kunna ligga i sängen och kunna sufra på internet!
Citera
2013-03-30, 19:02
Medlem
kklasens avatar
Du snurrar på skärmen och ändrar orientering till stående i skärmupplösning och pekaren följer inte musen åt rätt håll alltså?
Citera
2013-03-30, 19:22
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyguy
Man kan ju vrida skärmen 90/180 grader i Windows, men det är ju fruktansvärt komplicerat att använda musen eftersom dess funktion inte riktigt följer skärmens vridning! Så tänkte om någon vet ett program eller motsvarande som gör att man kan styra musen normalt? Vill ju kunna ligga i sängen och kunna sufra på internet!
Programmet heter (eller kommer tillsammans med): Grafikkortets drivrutin!
Citera
2013-03-31, 06:49
Medlem
Treyguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Programmet heter (eller kommer tillsammans med): Grafikkortets drivrutin!

Mja vet inte om det är så i mitt fall, datorn har ett inbygd grafikkort i moderkortet och är Intel 3000.
Det jag är ute efter är helt enkelt att när jag vridit skärmen 90 grader så vill jag att musplattans funktioner ska följa med vridningen, så att när jag rör mitt finger åt vänster så åker musen upp (alltså inte åt vänster). Man vill ju att fingrets rörelser ska vara samma som skärmens rotation, så om skärmen är roterad så vill jag ju att musplattans "rörelse" också ska roteras.
Citera
2013-03-31, 06:51
Medlem
Treyguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Du snurrar på skärmen och ändrar orientering till stående i skärmupplösning och pekaren följer inte musen åt rätt håll alltså?

Musen fungerar precis som när man inte har vridit skärmen, alltså att drar man fingret uppåt så åker musen uppåt på skärmen (men om skärmen är vriden 90 grader så åker ju musen då till höger). Jag vill ju att den ska åka upp och följa skärmen
Citera
2013-03-31, 20:19
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treyguy
Musen fungerar precis som när man inte har vridit skärmen, alltså att drar man fingret uppåt så åker musen uppåt på skärmen (men om skärmen är vriden 90 grader så åker ju musen då till höger). Jag vill ju att den ska åka upp och följa skärmen
Du måste ändra skärmens orientering så att den blir på höjden istället, så kommer allt att falla på plats för dig Kolla i Kontrollpanelen efter Intel-nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in