2013-03-30, 11:56
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Människorna eller de vilda djuren? Rent allmänt alltså.
Citera
2013-03-30, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Djuren grubblar mindre :-S
Citera
2013-03-30, 16:25
Medlem
Intressant tanke, men det är ju helt omöjligt att veta hur lyckliga dom vilda djuren är, om du inte kan prata med dom och fråga? Men man skulle ju tro att dom är lyckliga, beror ju på vilket djur man talar om också, ett lejon kanske är lyckligare än en hjort som ständigt blir jagade och uppätna. Kan ju vara så att djuren grubblar minst lika mycket som vi, det kan vi ju inte heller veta.
Citera
2013-03-30, 20:42
Medlem
alternativt.s avatar
What's it like to be a bat?
Citera
2013-03-30, 21:28
Medlem
gothfingers avatar
Citat:

Tror vi är lyckligare, djur spenderar sin mesta tid att hitta mat/fortplanta sig. Vi har så mycket fritid att vi kan sitta och filosofera.
Citera
2013-03-30, 22:50
Medlem
Citat:
djuren har nog mer balans i deras känslor, att de är för det mesta ganska lyckliga, eftersom de är inte så medvetna. men vi människor har möjlighet att få större kontraster i lycka och psykisk smärta, eftersom vi är mer medvetna om saker.
Citera
2013-03-30, 23:34
Medlem
Fredda-TheMans avatar
Det beror väl på lite... Djur vet knappast om de är lyckliga eller ej så det är svårt att jämföra kan jag tänka mig. Sen definierar vi människor lycka ganska olika. Men "livskvalitet" eller vad man skall kalla det för är nog generellt sett högre hos djur tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in